TALLUGGLAN

Alla inlägg under mars 2014

Av helena - 9 mars 2014 10:48

Snart ska semesteransökan vara inne och jag har fortfarande ingen aning om när jag vill ta semester eller hur länge jag vill vara ledig. 

Med tanke på att jag inte har något inplanerat som jag måste passa och inte heller är beroende av att ligga på stranden och lapa sol, så känns det just nu som om det kvittar om jag får semester under sommaren eller i december... 
Men visst vore det skönt att vara ledig något när resten av semestersverige latar sig :) 
Bara kunna sitta på en uteservering en varm sommarkväll, med en kall öl och stirra på turister utan att behöva ta sig ur sängen på morgonen...
Kunna vara klocklös och bara vara...

Så bara för att ha något att fundera över fick jag med mig turistkataloger från affären igår. Bara kunna drömma att jag hade pengar och då skulle kunna smida semester planer...


Jag gillar kampinglivet och har inget problem med sovsäckar och hårda underlag. Jag kräver inte lagad mat varje dag, är inte beroende av fina/dyra restauranger och som gammal scout så vet jag hur ett spritkök funkar. 

OM jag köper ett litet tält, så skulle det inte behöva bli så dyrt med boendet..
OM jag tar med mig cykeln på tåg, så har jag större frihet att kunna röra mig i omgivningen...
OM jag har någon vän i Sverige att bo hos någon natt, så har jag en punkt att utgå ifrån...

Hmmmm... 
 

  


Av helena - 7 mars 2014 19:39

 

Risken att "svulla" Semlor finns inte, då jag fortfarande blir lätt illamående och vackert grön i nyllet vid mer än en liten semla...  
Men brödet är gott och det överlever nog i frysen ett par veckor i allafall :) 

Av helena - 6 mars 2014 20:57

Promenad i skymningen, blev det i dag.

Kan inte låta bli att upprepa: "Jag älskar min kamera!!" :-)

Av helena - 5 mars 2014 20:29

Då min blogg denna månad överlevt sju år i mitt sällskap, så funderar jag på att ha någon sorts tävling för att fira...
Själva tävlingen är färdig funderad, men priset...  


Jaja, jag tar ett par dagar till att tänka på saken   


Men tips och ideér mottages gärna      

Av helena - 5 mars 2014 19:29

kokt laxfilé, en liten kokt potatis, sås gjord på turkisk yoghurt, S&P och dill och en "sallad" gjord på en halvglad gurka som styckades i tårtbitar... 

Man tager vad man haver när latheten sätter in, men snablar vad gott det blir :)  

 

 

 

Av helena - 5 mars 2014 19:07

Varför är det alltid så mycket lättare att lösa andras problem än, sina egna problem?

Vad problemet än är, så sitter jag inne med lösningen och kommer på dem direkt.

Men mina egna problem är olösliga, ger gråa hår och huvudvärk.

I går hittade jag ett förråd för möbelförvaring och i dag hittade jag en chaufför för att köra möblerna. Kom på strax efter att jag "hittat" chauffören att jag kanske borde berätta det för möblernas ägare att möbelflytten var fixad...  


Men bara det att jag inte ens väntar på att bli tillfrågad förrän jag löst problemet, är sååå typiskt Helena och det driver mig till vansinne  :)   
Jag måste helt klart skärpa mig på den punkten!  Jag frågar inte ens om de behöver min hjälp och jag sitter inte och väntar på att de ska komma till mig och be om hjälp... Jag smyger runt dem och fixar utan deras vetskap! ( Kan ingen vänlig själ be mig att sköta mina egna affärer!!)  


Jag vill inte tänka på hur jag kommer att vara som 80- årig tant.
Jag kommer garanterat att lägga mig i andras göromål, hålla koll på alla grannar i kvarteret, ha synpunkter på allt och fixa åt andra på det sätt som passar mig bäst...
Jag kommer helt klart att växa upp och bli en mardröm :)  
Från och med nu ska jag sluta att vara så hjälpsam! 

... men ni vet var jag finns om nu behöver hjälp!  :D 




 

Av helena - 5 mars 2014 05:47

Så var man åter uppe i gryningen igen.

En del stressfaktorer är avbockade från listan och tyngden på axlarna är en aning lättare.

Av helena - 3 mars 2014 16:59

Blev en sväng idag igen till Färsna. Kaffe och färsk kanelbulle var underbart gott att njuta av i friska luften.

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards