TALLUGGLAN

Alla inlägg under mars 2014

Av helena - 3 mars 2014 09:57

Hittade denna utmaning på en blogg jag läste och kunde självklart inte låta bli att svara på den.

Den roligaste hittills!



1. Ta fram din mobil.

2. Gå till inkorgen!

3. Svara på frågorna genom att skriva första meningen i sms:en

4. Fråga 1 - första meningen i första sms:et

5. Fråga 2 - första meningen i andra sms:et, o.s.v


1. Vad skulle du säga om din partner var otrogen?

Hjärnan börjar lugna ner sig.


2. Vad säger du alltid till din bästa kompis?

Tack vännen


3. Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?

Låter klokt, varva ner


4. Vad är det fulaste du skulle kunna säga åt din fiende?

Hur mår du i dag?


5. Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?

Det här är Pelle


6. Vad skulle du skrika om du vann en miljon?

Lever du?


7. Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?
Var lite upptagen när du ringde.


8. Vad vill du höra mest av allt?
Alla nummer raderade från telefonen.


9. Vad kommer bli dina sista ord vid liv?

Mathilda var på radion nyss


10. Vad var dina allra första ord?
Jag andas :) 

Av helena - 3 mars 2014 07:56

Då mina bröder roade sig på annat håll, blev jag tillfrågad om jag kunde passa mammas katt Sonja under ett dygn.

Så jag packade min väska och rymde stan.


Lekte med katt, lyssnade till tystnaden och tog på lördagen en promenad i den gråa naturen.

Det var bara meningen att jag skulle gå ner till Björkögården, en ca 15 minuters promenad men när jag väl kommit dit ner ville jag inte vända så det blev hela rundan runt :)

 


Allt var välkänt, men ändå så nytt. skogar hade fallit sedan senast och nya hus dykt upp. Backen vid VästraEdsviks kollon, som förut varit ett långt och utdraget helvete att vandra uppför, fanns inte längre :)  Inte för att de plattat till vägen, utan snarare är det min kondis som blivit så mycket bättre.

Självklart var min kamera med mig på vägen :)
Klicka på de små bilderna för förstoring ...



Jag har alltid gillat det här trädet som står på vägen ner mot stranden...

När jag gick så var molnen täta, men väl på "Björkögården" visadesig solen för ett tag och jag kunde sitta på bryggan och njuta av värmen.  

 Lågvatten vid båthuset

Fortfarande en tunn hinna av is

på vattnet.

 
   
 Trots årstiden så är det vackert

Ångbåtsbryggan.


     

Jag gillar vatten och har alltid blivit lugn i dess närhet...      

           

Lite blött var det vid Öster Edsvik



Stridsbygård
   

Väl innanför dörren och härligt svettdoftande efter min promenad, upptäckte jag att jag inte hade någon ren tröja med mig...  Att ställa mig och tvätta kläder hade jag ingen lust med och inte heller att åka buss stinkande som en skunk.

Jag hittade en t-shirt, tillhörande min lillebror och till min förvåning så kunde jag ha den, utan att spräcka några sömmar eller ens känna mig som en korv i ett för litet korvskinn. (Jippie!!) Snacka det var dagens kick! Jag kommer i min lillebrors kläder!! 

 

För att sammanfatta helgen, kan jag nog säga att den var behövlig! 

Att andas friskluft, tystnaden som bara naturen kan ha och mörkret... 
Inga "Volvoraggare" som drog förbi eller gatlyktor som skingrade det kompakta mörkret. 
Bara jag, en utklädd elefant och ensamheten...

Av helena - 2 mars 2014 22:32

...kommer inte att gå till historiens kuligaste dagar för Helena, så nu släcker jag ner och hoppas på en bättre morgondag.

Godnatt!

Av helena - 1 mars 2014 16:52

Mixa:
1/2 dl Havregryn
70 g Quark & yoghurt (Lidl)
50 g Djupfrysta hallon
2 tsk vaniljsocker
2 dl Mellanmjölk

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards