TALLUGGLAN

Alla inlägg under april 2014

Av helena - 19 april 2014 09:54

Så var det påsk igen och jag är snart påväg ut mot landet för påskfirande hos mamma.
Ett par syskon, en moster och trevliga kusiner kommer också att vara på plats för att göra dagen än trevligare.

Har en liten känsla av att bussen kommer att vara ganska full av glada helgfirare, men en liten plats hoppas jag i allafall på att få. Att stå en timme har jag ingen större lust att göra, men med bra musik i lurarna så kan väll även det funka :)  


Glad påsk på er!   


Av helena - 17 april 2014 14:31

Äntligen torsdag och nu väntar en veckas ledighet för mig.

Skolorna har påsklov här i Norrtälje och så även mina arbetskamrater i skolköket och då får även jag massor av sovmornar. Skulle ljuga om jag påstod att jag INTE ser fram mot det! :)
Under mars när alla tvingades att ta ut sina semesterdagar så blev jag tvungen att jobba och var ganska irriterad över att mina dagar höll på att brinna inne och jag behövde verkligen ledigt. "Alla" fick ledigt utom jag och vi som inte kunde eller fick ledigt höll på att stressa ihjäl oss och jag var nära gränsen till utbrändhet igen...
Att jag höll mig på benen var arbetskamrater som inte lyssnade när jag erbjöd mig att göra mer än mitt jobb, istället så drog de hela lassen och hindrade mig från att braka samman. 
De senaste tre veckorna har det varit "praktik" eller kanske arbetsträning som gällt och det är rena semestern för min hjärna :) Ingen hjärnstess att snacka om och inte heller har jag något ansvar för vad som skickas ut. Jag hackar det som läggs framför mig, fyller blecken med det som ska fyllas och gör det som jag blir tillsagd att göra.

Jag slipper fatta beslut och jag behöver bara följa med strömmen... Sååååå jäkla skönt!!  

Dagarna går otroligt fort när det händer saker hela tiden och jag slipper stå och rulla tummarna.

Visst det är full fart även på ordinarie jobbet, men detta är en annan stress. Skulle snarare kalla det ett organiserat och planerat kaos :) 

Men underligt nog så dras jag till disken och speciellt när bänkarna är fyllda och jag vet att det finns mycket för mig att göra där.
Kladdigt, blött och bullrigt men jag stormtrivs :) Jag får slita på ensam utan att ha någon som bevakar mig över axeln eller kollar att jag gör rätt... Jobbar på i eget tempo och vet exakt vad som händer och sker runt mig... Jag stormtrivs när jag står i disken :)  Jag är nog bara en annning sjuk :D 

 

Dagens kaos med såååå mycket disk.
Kan ju säga att även om det inte ökade under dagen,

så minskade högarna det inte heller. 
Det fylldes på i samma hastighet som det diskades.

  

Fram till 7 maj får jag vara kvar i allafall. Då ska vi ha ett nytt möte och diskutera fortsättningen. 
Jag vet att jag inte kan få en anställning, men bara att komma bort och prova på annat har varit otroligt skönt och behövligt! 

Men nu väntar som sagt ett påsklov och jag ska försöka att njuta av det till max. 


Av helena - 17 april 2014 10:15

 

:-D

Av helena - 16 april 2014 19:58

Hade möte m cheferna i dag och förutom att praktiken avslutas den 7 maj, dvs en vecka senare än planerat så fick jag även veta att en förlängning är möjlig :-)

i morgon är sista arbetsdagen och sedan går jag på lite välbehövlig semester.

Av helena - 14 april 2014 15:48

Även om jag redan vet det mesta som vi gått igenom om näring, vitaminer, mineraler och motion så har det varit skönt att ha ett bollplank.
När råden jag läst och fått på FB inte alltid har känts "rätt" och varit virriga, så kan min dietist ge råd...
Jag vet nu vad jag ska ändra, vilka "regler" jag ska hålka mig till och jag vet mitt mål.
Nästa träff är i oktober och fram till dess bör jag kommit en bit på väg.

Av helena - 13 april 2014 09:09

Somnade i går till "Harry Potter" och vaknade i morse av "Anders Ekborg"...
Klockan 4.10 satt en glad Boris på stereon och tittade ut genom fönstret. Troligen kom han åt ON-knappen när han hoppade upp och tyvärr så var volymen väldigt hög.

Här klagar jag på livliga grannar som gör att jag inte kan somna. Själv så väcker jag mina grannar vid 4 på söndagsmornarna :-)

Av helena - 11 april 2014 21:37

När 7 km inte är något problem längre så satte jag målet lite högre och 3 km till borde inte vara något problem...
När jag dessutom stått i 6 timmar på jobbet och på de senaste promenaderna känt av sockerfall, så vet jag inte riktigt vad jag tänkte med...
Men det blev 1 mil i naturen och jag hade en påse socker (chokladbananer) i fickan...
Fötterna värker, musklerna värker och jag kan inte sluta gäspa.
Soffan är min plats i kväll :-)

Av helena - 5 april 2014 20:30

En heldag i Hässelby blev det när guddottern/systerdottern firades.
Supergod smörgåstårta bjöds det på (åt kanske en aning för mycket :-) )

En vacker prinsesstårta till en helgullig tjej!

Många paket blev det...


Grattis Josefin på 11-års dagen!

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards