TALLUGGLAN

Alla inlägg under maj 2014

Av helena - 17 maj 2014 16:26

Lat lördag! Kosläpp m skuttande kossor på Väddö och mat i trevligt sällskap på Söderbacken. Såhär kan jag tänka mig att bo, m denna natur!

Av helena - 7 maj 2014 17:22

Hade idag möte m cheferna och ingen hade något emot att jag fick en förlängning på praktiken/arbetsträningen. Så jag kommer att vara kvar på Roden resten av terminen!
Så jäkla lättad och glad!!
:-)

Av helena - 5 maj 2014 17:13

Efter 2 kilometer började marken röra sig och jag började ta snedsteg. Kom fram till bryggan innan kallsvetten trängde fram.
Blev en bra stund på bryggan i solen innan jag fortsatte min promenad... hemåt.

Av helena - 3 maj 2014 12:27

Är nu på väg mot stora staden för ett besök på Berwaldhallen. Sett fram mot dagen med både förväntan och bävan :-)
Ska bli härligt att höra en av de bästa rösterna på scen men jag ska hitta till Berwaldhallen själv och det kan sluta hur som helst :-)
Men ännu så håller mitt schema så jag håller tummarna att turen fortsätter.

Av helena - 1 maj 2014 11:00

Jag hade förväntat mig snö och massor av kyla, så jag packade väskan full av vinterkläder när jag skulle ut till Björkö.
Det enda som blev kallt var mina händer annars så var kvällen perfekt!
Vindstilla, med lite moln på himlen och en fjärd som låg blank... 
Kändes bra (som alltid) att komma ut i naturen och jag älskar fortfarande miljön och lugnet ute på Björkö.
Att hjälpa till vid Majbrasan har blivit en tradition som jag trivs med att göra år efter år och är dessutom en av de få gångerna som jag åker ut till landet. 

 

Att stå på bryggan vid båthuset och se ut över vattnet är så lugnande för min själ och skalle. Hjärnan slutar snurra och jag kan verkligen slappna av. 
Jag tror inte att jag skulle kunna bo någonstans där inte närheten till vatten fanns.
Även en sjö kan lugna ner mig, men vid större vatten går det så mycket snabbare...

 

Björkögården i solnedgång och i väldigt lågvatten!  :) 

 


 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards