TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

Tack och adjö!

Av helena - 13 juni 2014 20:47

I dag var sista dagen på Roden!  
Studenterna har sprungit ut, terminen är slut och köket är städat. 
På måndag återvänder jag till mitt ordinarie jobb som lokalvårdare, jag skulle ljuga om jag påstod att jag ser fram mot det och bara vetskapen att jag ska tillbaka till kaos ...

Förutom att jag har trivts otroligt bra på Roden och haft ett gäng med superhärliga arbetskamrater så har det blivit än mer klart för mig att jag MÅSTE byta arbetsplats och att det är kök som jag vill jobba inom.  
Jag kommer att leta lika ihärdigt som en aggresiv grävling de kommande veckorna efter ett nytt kök att jobba/praktisera/arbetsträna i.
Om jag skulle nämna allt jag ogillar med att återvända till städandet, skulle helgen gå åt till bara detta inlägget  och jag har annat att göra än att spy galla över jobbet. Det räcker väll med att säga att jag har en diagnos och att alla skiter i den. Kan även säga att min återkomst bevisar att ingen är oersättlig...   
Kan i allafall njuta av vetskapen att jag är uppskattad på Roden, har fått mycket lovord och beröm.

Det är ovärderligt och såååå glädjande att höra för ett krossat självförtroende och en nedhasad självkänsla.  
Varje dag har jag gått till jobbet med lätta steg, varit i tid alla dagar och så full av energi vid arbetsdagens slut att jag inte ens känt av tröttheten utan haft ork till resten av dagen. Jag har aldrig mått så bra som jag gjort de senaste 11 veckorna och att nu veta att det är slut och jag ska tillbaka till stressen och koaset är... tungt. 
Men jag får som sagt försöka stå ut, bunkra upp ett förråd av smärtstillande och försöka tänka glada tankar :) 

Förutom att det var sista dagen i dag så rensades kylarna och lunchen blev baguetter med ost/skinka eller gårdagens rester av smörgåstårta. Även cafét hade rensat inför sommaruppehållet så  "efterrätten" blev kaffe och morrotskaka. Några timmar senare, efter att vi sett (Jag valde att stanna inne, så jag hörde dem bara) glada studenter lämna skolgården på lastbilsflak, så blev det gräddtårta och kaffe :)  Kan nog säga att det blev liiiite mycket socker i dag och händerna darrade som asplöv efter sista tårtan  :) 

 

En vacker skaldjurstårta från "Roslagsbageriet"  

En supergod "köttårta" från 

samma ställe. 
Helt klart min favorit! 

 




















   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards