TALLUGGLAN

Alla inlägg under december 2014

Av helena - 23 december 2014 22:54

Nu är alla julklapparna inslagna och jag kan tillåta mig att slappa i soffan i väntan på julafton. Köpte en liten kalkonskinka i dag som jag grilljerat och nu doftar det jul i lyan.
Finns få saker som slår varm skinka på vörtbröd med mycket senap! :-)

Av helena - 22 december 2014 21:40

Årets sista arbetsdag och för att fira en bra höst är alla samlade.

Av helena - 21 december 2014 03:39

Klockan är snart halv 4 och jag sitter uppe och stirrar på ljus :-)
Vaknade för ett tag sedan av hunger och kunde inte somna om, så nu sitter jag här!

Av helena - 20 december 2014 20:00

Hörde denna text första gången i Norrtälje kyrka, när Anders Ekborg läste den under "En stilla jul".
Ingen text kan beskriva bättre än denna var jag är just nu och mina känslor i tillvaron för stunden... 

Ingens hund/Steget av Kent Andersson
Jag måste få ge mig en dag

då min tanke får vandra fritt.

En dag då jag tar mitt första steg

och vet att det steget är mitt.

Jag vill vakna upp i ett eget rum

och resa mig upp och stå

på golvet en stund, och fråga mig själv

åt vilket håll jag vill gå

Ett steg i sänder!

Och sedan ett steg till!

Det blir lustigt att se vad som händer

när man går åt det håll man själv vill.


Jag måste fråga mig själv vem jag är,

och varför jag gör det jag gör

Jag kan inte leva med dörren stängd

om mitt liv står där utanför

Och ropar de på mig från alla håll

så svarar jag: -vänta en stund.

I dag vill jag lyda min egen röst, 

i dag är jag ingens hund

Ett steg i sänder!

och sedan ett steg till!

Det blir lustigt att se vad som händer

när man går åt det håll man själv vill

 

 

Av helena - 19 december 2014 09:41

För 3e året i rad var jag i går på Anders Ekborgs "En stilla jul" och som alltid lämnade jag kyrkan med ett leende och lätta fötter. Vackert, stämningsfull musik och en röst som ger gåshud av välbehag, jag älskar varje minut av kvällen.
Detta var en välbehövlig paus för mig och för ett par timmar så stillnade stressen i hjärnan och jag slappnade av!

Av helena - 14 december 2014 10:13

3:e advent och tiden rusar!!

Kan nog erkänna att både orken och inspirationen att blogga har saknats en längre tid. Även om det händer saker runt mig hela tiden, så vill det liksom inte ner på ”papper”… 

Att jag även har två puckade datorer och en halvdöd telefon gör ju inte att bloggandet hamnar i främsta rummet, när jag väl lyckas komma ut på nätet. I dag tog det bara en timme för mig att komma in på ”bloggplatsen”, jippie eller något.
Tror att jag måste ta mig råd att lämna in bägge datorerna för en ordentlig rensning, så jag slipper alla jäkla problem som jag har med dem!


Som sagt så har det hänt en del sedan senast tiden och det har knappt varit en enda dag som jag hamnat i soffan med en bok och bara varit.
Jag har jobbat som en liten iller och kvällarna har blivit otroligt tidiga. Jag som absolut inte är en morgonmänniska, har varit på jobbet redan vid 6.15 i gryningen och jag försöker fortfarande att hitta rutinerna.
Jag har sedan 29:e september arbetstränat på ”Köket”, den nya restaurangen på Kommunhuset och trivs fantastiskt bra. Jag ska nu besöka arbetsförmedlingen och en läkare men om allt går som planerat så kommer jag att ha en ny arbetsgivare i mitten av januari.
Fortsättning följer :)


Av sjukdomen jag drabbades av i september finns inte ett spår och jag mår prima, så jag vet inte vad det var som hände. Jag har i alla fall aldrig varit så sjuk som då och jag hoppas att jag slipper uppleva det igen. Att sova dygnet runt är inte något jag gillar men kroppen och kroppen bestämde att det var enda alternativet, men kilona jag förlorade genom att bara sova och inte äta, vill jag gärna förlora igen :)   


 

Av helena - 13 december 2014 10:15

Även i år kom hon skridande in på kommunhuset! 

 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards