TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Edinburgh dag 3!

Av helena - 26 augusti 2015 20:30

Det var en aning motvilligt som vi kravlade ur sängen på onsdagen. Kroppen protesterade efter alla de trappor som vi skuttat uppför och hjärnan var inte riktigt pigg på att vakna efter allt för få timmars sömn.

Men klockan 11 skulle vi checka ut från hotellet så det var bara att rulla ur sängen och gnugga sömnen ur ögonen.
Kaffemaskinen i restaurangen var lättare att fatta denna morgon och nu var vi inte heller ensamma i matsalen medan vi käkade vår frukost och kollade facebook.

I korridoren utanför vårt rum hittade jag min brors namne som jag självklart var tvungen att fota! :D

Ca 10.30 tackade vi för oss och traskade ut i regnet. Väskorna var tyngre än när vi anlänt. Jag tror jag lyckades hinna med alla turistaffärer som fanns i stan och fick nog med något från varje affär :)

Planen vi hade var att lämna väskorna på stationen och sedan vandra ut för en sista sväng på stan, men vädret gjorde att vi gick in i alla affärer vi hittade på väg till stationen och det var många affärer att se :)  Halvvägs slutade regnet och det blev åter väldigt varmt, så det var bara att packa om väskorna för att få ner jackorna igen.

Vi checkade in väskorna på tågstationen och hade tre timmar på oss innan de skulle lösas ut, så vi begav oss till en del av Edinburgh som vi inte varit i och där hittade vi udda små butiker, massor av wiskeyaffärer och en julaffär som bara sålde julgranskulor!! Lite annorlunda att höra julmusik mitt i högsommaren.

Vi gick gata upp och gata ner, kollade på hus och i skyltfönster. Vi hittade av ren slump även de museum jag önskat se första dagen, men skippat pga tidsbrist. Mina skor gick tillslut sönder så de parkerade jag i en soptunna.

Det blev även en promenad genom parken och vi såg en rabatt som var otrolig. Gillar klockan skarpt!!

Efter att vi hämtat väskorna åt vi lunchpirog på tågstationen innan vi handlade mat att ha på flygplatsen i väntan på flyget.

Lite jobbigt att vara ny i en stad är att man inte vet vad som finns på flygplatsen och vad man ska bära runt på.

Även problemet att ta sig till flyget är jobbigt när man inte känner staden och att leta efter en buss som tar oss rätt var inte det lättaste men tillslut så hamnade vi rätt och väntan blev närmare 4 timmar innan vi kunde hoppa på planet.
Sömnbrist, uttråkning och värk gjorde att vår humor blev mer och mer sjuk, men kul hade vi!  :)

Att säga att skottarna ser ut som andra stämmer väll inte riktigt ;)

Men jag gillar humorn i reklamen: