TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 28 november 2015

Inför advent.

Av helena - 28 november 2015 16:29

Pyntat lyan efter bästa förmåga och varje år är det något jag upptäcker att jag måste köpa. I år är det brist på tomtar, så det blir tomtejakt på rean :-)
Men förutom bristen på tomtar, så funkade alla ljusen i stakarna och även skarvsladdarna var hela och det är inte ofta som det sker. 

Väcktes väldigt tidigt i morse och det var omöjligt att somna om när Zassso väl upptäckte att jag var vaken, så blev det kel för hela slanten. Så planen jag utarbetade klockan 6.30 i gryningen var att laga matlådor inför kommande veckor och en liten tacogratäng hamnade faktiskt i ugnen, men övriga råvaror till flera rätter är fortfarande i skåp och lådor, men det är en dag i morgon med.
Istället för mat så blev det bak. Hittade "pepparkakskrydda" i mitt kryddskåp, så jag kastade ihop en mjuk pepparkaka medan lussedegen jäste på bänken.
Min ugn lever sitt eget liv och jag var säker på att allt skulle bli bränt och väcka liv i brandvarnaren, men jag satt redo med ugnstermometern och jag tror jag fick brödet perfekt!!

 
 
Helena

Helena

29 november 2015 22:08

Gottigott! Själv har jag delat upp julbaket så jag ska baka ungefär en grej varje vecka. Förutom lussebullar så blir det tre andra bakverk.

http://aragornsfru.blogg.se

helena

1 december 2015 18:00

Så gott! Jag har nog med att pyssla i hop mina katter i år och annan bakning får vänta till rikare år :-)
Vad gör du förutom lussebullar?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards