TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 2 januari 2016

En ny bloggutmaning på G!

Av helena - 2 januari 2016 19:19

Fick en idé under julhelgen just som jag avslutat #blogg24 och insåg att just utmaningar nog är det som håller min blogg vid liv. Att ha något som måste skrivas varje dag och att kämpa för att inte missa en dag...  

Slogs ju även med #blogg100 och även om jag inte klarade av just den utmaningen så gör jag nytt försök i år (om den kommer igång) och även #blogg365 är av intresse, men att lägga upp en bild varje dag under ett speciellt ämne/ord/tema är något som för mig känns ganska stressigt. Då är nog  #blogg52 lättare att klara, att en dag i veckan lägga upp ett inlägg... 
Min idé som jag spånat över är att starta en temablogg som löper under ett år. Att vara ett gäng skrivarvänner som en dag i veckan under 52 veckor skriver under samma tema.

Jag tror att det kan bli ganska spännande att se hur folk förknippar  de olika orden tex. ordet "ljus".
Om det skrivs om värmeljus, nyttan med glödlampan, ljuset under midsommarnatten eller om jakten på en hel glödlampa när den gamla just slocknat och man står i mörkret...  

Jag tror att det finns många ord som går att spinna vidare på och som förknippas med massa olika saker.

Allas hjärnor är olika och alla har vi olika erfarenheter, så det  kan nog bli spännande att spåna runt orden och dess betydelser och jag får i allafall två inlägg på min blogg i veckan :) . 

Probelemet är bara att jag drog i gång det, försöker starta upp det och då måste jag även försöka att avsluta det och med ADD i kroppen så finns det lättare saker att göra än just avsluta projekt...
Och för att starta en grupp på FB måste man ha vänner att bjuda in och jag har för stunden lite koll på vilka av mina vänner som bloggar, har helt enkelt varit för slö och upptagen för att hålla mig uppdaterad med mina vänners bloggar och läst ytterst lita av dem.
Ytterligare ett problem har jag att hitta ord/teman att skriva om. Planen är att ha två olika varje vecka som alternativ att välja mellan och att vara ensam om att hitta orden är lite marigt eftersom jag lätt snöar in på olika intressen och håller mig inom samma grupp. kan inte vara kul att skriva om "sköldpaddor, virkning och kaffe under 52 veckor... Blir såååå varierade inlägg då :D
 
Tips på ord/teman/meningar mottages med andra ord gärna!
Vad skulle DU vilja skriva om?? 

 
 
Helena

Helena

2 januari 2016 23:24

Kul idé! Synd att du inte vill hoppa på "365 foton"-utmaningen, men du kan ändå gå in på deras sida www.365foton.se och läsa temalistan -kanske kan du hitta några teman där att använda dig av till din lista! :)

http://aragornsfru.blogg.se

helena

2 januari 2016 23:30

Tack för tipset! Kanske kör jag fotoutmaningen nästa år om hjärnan tycker det :-) Just nu känns det som att kraven jag har på mig själv är för höga för att orka misslyckas... kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards