TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 8 januari 2016

Planering...

Av helena - 8 januari 2016 13:31

Första veckan och första inlägget av #Temablogg52 och nu är vi igång! :-)
En utmaning i sig att lägga upp ett inlägg varje fredag resten av året och än större utmaning att lyckas få ihop några rader där temat redan är förbestämt...
Med tanke på att det är jag som ligger bakom utmaningen och jag har själv valt alla orden, så borde jag ha en aning om vad jag önskar skriva och ha någon sorts plan bakom allt...men det har jag liksom inte :-) Det blev ett glapp mellan hjärna och penna och de flesta orden bara flödade ut ur pennan utan kontroll från mig och många av orden fick bli kvar i blocket.

Som sagt så var inte denna utmaning riktigt planerad när den drog igång. Jag fick en idé och plötsligt hade utmaningen börjat leva sitt egna liv, vilket är superkul och jag är glad att fler valt att göra mig sällskap.
Jag har alltid gillat att skriva och när jag suttit barnvakt så har jag och barnet kommit på sagor utifrån ord som barnet föreslagit. Den idéen med orden har jag tagit med mig från grundskolanoch svenskalektionerna då vi fick bilder eller ord att inspireras av.
Att bara skriva en text är för mig ganska marigt och kan starta var som helst, men att utgå från något har visat sig vara lättare och jag håller texten mer samlad.
Så att då kasta ut en förfrågan om fler vill testa att blogga m tema visade sig funka och nu är vi igång. 52 veckor med olika ord som kan tolkas på många olika sätt... Det ska bli spännande att läsa och att följa de olika bloggarna.
Men som sagt så var detta inget jag från början planerade, utan det bara hände... som det mesta i min lilla ADD-värld :-)

 
 
Ulla Maria

Ulla Maria

8 januari 2016 19:50

Så bra det blir när du låter saker hända. :)

http://umjart.blogspot.se

helena

11 januari 2016 10:19

Hoppas bara att det räcker ända fram :)

 
Anneli

Anneli

8 januari 2016 20:33

Hej,, tittar in till dig så här på kvällskvisten o hoppas att allt är bra.
Det var en rolig grej som du körde igång så nu har jag oxo skrivit.
Ha en mysig kväll o en trevlig helg. Kram ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

helena

11 januari 2016 10:18

Superkul att du hoppade på "Utmaningen", nu får vi se till att vi nåt ända fram! :D

 
Linnea

Linnea

9 januari 2016 21:15

Jag är jätteglad att du körde igång med denna utmaning! Jag har inte fått diagnosen ADD eller ADHD men blev aktuell för utredning precis innan jag flyttade utomlands så det blev inte av. Då hade jag varit sjukskriven i knappt ett år men för mig spelar det inte så stor roll just nu om jag hade haft en diagnos eller inte. Jag har lärt mig knep och kompenserade hjälp som de med diagnoser får lära sig och det hjälper mig otroligt mycket i vardagen! Ett av mina personliga knep för att skapa en ledstång i vardagen är att blogga :) Jag har en strukturerad plan för min blogg, vad som ska publiceras, hur jag ska nätverka, sprida mina inlägg och hur ofta jag ska publicera utöver att den är den perfekta kanalen för min kreativitet, energi, blixtsnabba tankar och ideér som flyger som pingpongbollar inne i hjärnan :) Min blogg är min bästa terapeut, kompis och ledstång i vardagen helt enkel :)
Många hälsningar Linnea i Bayern

http://www.lanclin.com

helena

11 januari 2016 10:17

Superkul att du hoppade på "utmaningen" och det ska bli kul att följa din utlandsvistelse!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards