TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

Dessa planer!

Av helena - 20 januari 2016 10:36

I augusti blir det ett par dagars turistande i vackra Skottland.
I sommar är förhoppningsvis planen att besöka Ullared med mor, syster och "Disco prinsessan" samt bo kvar på "Sweet dreams". Om allt vill sig väl blir det även en våldgästning i Göteborg och jag vill verkligen till Lissebergs julmarknad.

Mitt i alla reseplaner så är jag långt gången i planerna på att måla om och fixa mitt vardagsrum. Ny färg på väggarna och ny skåp flyttar in samtidigt som en del gammalt försvinner. Något som även det ska försvinna är mitt badkar som under 6 år fått agera tvättkorgshållare och hinkförvaring, i stället blir det ett litet duschhörn och ett skåp ska in på karets plats. Mina badhanddukar ligger för stunden i en låda i köket och jag känner mig ganska rörig i mitt röriga hem.
Jag är inne på sjätte året i lyan och jag har aldrig haft en sekunds önskan att flytta, så nu kanske det börjar bli dags att göra lyan till "Ett hem att längta till" eller i allafall göra om så som jag vill ha det.

Den gemensamma nämnaren mellan resor och renovering är PENGAR!!
Allt kostar och är det något som jag inte har så är det just pengar...
Mitt "resekonto" har den enorma summan 1400:- för dagen och jag är glad om jag överhuvudtaget får tag på en flygbiljett till England för det priset (för att inte tala om återresan, boende, mat , tågbiljett och Whisky peng:) ).

Inte heller min spargris har mycket att le åt, så jag fattar inte varför den ser så glad ut!

Visst! Det är bra att ha drömmar och planer men känns så lagom kul när jag i princip dragit in på allt jag kan undvara och ändå inte kan lägga undan till "kuligheter" och små belöningar.

Funderar på att gifta mig med en halvdöd multimiljonär, men det är brist på dessa i min bekantskapskrets.
Även planen att råna en bank finns, men som sagt så trivs jag i lyan och vill inte byta boende :-)
Så det jag kan göra är att bita ihop, leva på "radhusbiff" och hoppas jag tar mig till Skottland med hjälp av virkade Sköldpaddor!

 
 
Ingen bild

Anna Helgesson

20 januari 2016 10:58

Hej!
Bristen på pengar känner jag igen, trots att jag är gift. Ja, just det, han är inte någon miljonär! :)
Många bäckar små, som det heter. Hoppas du får ihop tillräckligt till dina resor. Det lät onekligen trevligt.
/Anna

 
Ingen bild

Tove Lindgren

21 januari 2016 08:39

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på tove.lindgren@pvmmedia.com så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Tove

 
John

John

21 januari 2016 10:42

Eller, du kan börja göra din egen whisky och tjäna peng på det. Och då behöver du inte åker ens till Skotland... Men kanske kommer skattemyndigheten och police att har något att säga till om det. Lycka till med 2016 i allafall!

http://stopsandsyories.thesupercargo.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards