TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 13 februari 2016

Sigge med vänner...

Av helena - 13 februari 2016 09:41

Har ett tag funderat på att lägga upp bilder på de sköldpaddor jag gjort.
Mycket för att själv hålla koll på hur många de är och hur de ser ut, vilka färger och kombinationer jag gjort.

Jag tror att det känns som de är fler än vad de verkligen är :)



Allt började med en filur som fick namnet Sigge.

En testpadda, bara för att se hur jag skulle lyckas få ihop något av de lappar jag hade kvar sedan jag blivit klar med Thereses lapptäcke, eller om jag istället skulle slänga lapparna...

 

Sigge:
   


Det blev lite ändringar och småfix, innan jag blev nöjd med resultatet.

Huvudet och ögonen ändrades, men annars så blev de samma lika som sin "förebild".



Ett litet galleri av Sköldpaddor.

Vissa med namn och andra namnlösa :) 


Gurkan:

 


Rosie: 

   

Och ett blandat gäng:

   

   

     

       

    

 

 De större har en sköld på ca 35 cm och de  mindre en skäld på ca 25 cm. Planen är att göra riktigt stor att ha som kudde i soffan och som kommer att ha en sköld på ca halvmetern... men det får vänta ett tag :)

 

Till min stora förvåning så är de fortfarande roliga att tillverka och jag har ännu inte tröttnat på dem.  




 
 
Stamp-E

Stamp-E

13 februari 2016 13:41

amen herregud de är ju helt fantastiska... jag är ju sköldpadds-samlare, eller fanatiker kanske haha... (om du söker i bloggen så kommer det dyka upp bilder på samlingen)... underbara

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards