TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 24 februari 2016

Tiden...

Av helena - 24 februari 2016 18:45

Vart tusan tar tiden vägen? Jag vaknar, jobbar, någon timmes fritid och sedan sover jag.
Tycker att timmarna borde räcka för att hinna allt som jag vill och borde göra. Men även om dygnet hade haft dubbelt så många timmar, så tror jag inte att de skulle räcka för mig :)  

Tänker varje dag när jag kommer hem att jag ska sätta mig och uppdatera bloggen och även göra om den.
Men tiden försvinner och plötsligt så ligger jag i sängen och undrar vart dagen tagit vägen. 
Mycket finns på "att göra listan" och jag vet knappt var jag ska börja någonstans. Bara det att jag faktiskt sitter framför datorn i dag är ett under. I soffan ligger en stor hög med rena kläder som ska in i garderoben och på diskbänken står allt annat än ren disk men i stället så sitter jag med ögon röda av trötthet och längtar efter sängen.
 I morgon är det torsdag och sedan bara ett par timmar till sovmorgon och jag får sova ut.
Att även en förkylning bosatt sig i min kropp gör ju inte att dagarna blir roligare direkt.


I dag började bokrean och jag var ju bara tvungen att ta en sväng in på "Flygis" och leta fynd. Lönen kommer i morgon och det är ju tur eftersom det inte fanns en enda bok som jag vill ha och således sparade pengar som jag inte har :)
En hel del deckare men inget av intresse. En sjö av kokböcker, men jag har inte köpt en kokbok på evigheter så även dessa blev liggandes orörda i högarna i affären. Det verkar inte finnas något av intresse för mig i år, men jag ska i allafall ta en sväng och kolla i flera affärer.
Vad läser ni och har ni några tips? Främst på spännande böcker och faktaböcker...   



 
 
Ingen bild

Anna

24 februari 2016 21:40

Vardagen kan vara tung. För mig kan det vara så att har jag för mycket tid så får jag inget gjort i stället. Det är väl konstigt?
Ta hand om dig och vila bort förkylningen. Kläderna försvinner ingenstans. (Tyvärr)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards