TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 27 mars 2016

Helgjobb!

Av helena - 27 mars 2016 20:27

En helg med många sovmornar är något jag verkligen sett fram mot, men när gänget kallar, då kommer man :) 
I fredags blev det lite längre mys i sängen med katten men annars har helgen varit tidig och även morgondagen kommer att starta ganska tidigt. Vi i styrelsen har haf t planer på att fixa lokalen i området och med många lediga dagar så passade vi på att dra igång nu, med hopp om att det bara ska ta helgen att få ordning på det mesta och bara ha det finaste kvar, det som går att ta vartefter.
Lokalen är gammal och nött. Dels så r det en lokal att hyra vid fest och andra stunder för oss boende i området men för fyra år sedan upphörde fritidsgården som även den var i lokalen. Så förutom slitna och/eller obekväma soffor och bord så fanns ett stort biljardbord i utrymmet och väggarna var målade att passa ungdomar... I mitt tycke inte direkt en likal att skryta över och inte helelr att hoppa högt av gldje att fira fest i.
Bara ett virrvarr av färger och möbler och mysfaktor -10. Visst, skönt att ha en lokal, men det är i nödfall som jag vill använda den och att visa upp den för vänner har varit i vissa fall jobbigt, för det finns inte direkt något att skryta över...

       
Så med ny styrelse i hyresgästföreningen kom beslutet att fixa lokalen. Dels för att få den trevligare men även i hopp om att fler ska upptäcka den och vilja använda den. Dels så är sommaren påväg och kanske det kan bli en lokal för fester, bröllop och studenter. Men även passa för syjunter, läxläsningslokal och barnkalas. Vi vill helt enkelt skapa en lokal att vilja använda och som ska passa alla... 
det är fyra år sedan som det slutade vara en ungdomsgård och fortfarande ser det ut som en ungdomsgård... utan barn.
I går tvättades det väggar, det spacklades och det slipades. I dag lades det ut skyddspapper, skruvades loss krokar och kontakter samt allt grundmålades. Fler i dag än i går ställde upp, vilket är lite förstårligt eftersom det i går var påskafton och även jag var borta stor del av dagen och lät ett par stackare slita hund. 

 Även man inte tycker att det är såååå mycket att göra så tar det längre tid än man tror och man blir så mycket tröttare än man kan gissa. 

Fortsättning följer för i morgon fortsätter äventyret och förhoppningsvis så blir det klart i morgon med all målning. 
Nu ska jag sova ett par timmar, ta hand om min stackars ömma kropp och ladda inför morgondagen då vi åter strålar samman vid 9-snåret. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards