TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

Onsdag i Göteborg

Av helena - 16 juni 2016 13:13

Skolavslutning i Göteborg är väldigt lik de skolavslutningar som jag varit på tidigare :-)
Blommor, sång, svenska flaggor, uppklädda tonåringar och glada lärare. Dock första gången jag varit med om avslutning i en gympasal med ett band på scenen.
För mig har det mest blivit i kyrka med klassen samlad i koret, prästen talat, en massa sommarsånger och doften av nyplockade sommarblommor.
Varmt som sjutton i gympasalen, massa (i mitt tycke)människor och alla var uppklädda. Efter avslutningen bjöd klassen in till fika och bildvisning i klassrummet och jag hängde med som den typ okända släktingen från landet. Trevliga lärare, lagom stor klass och för dagen bjöd de på tårta som gjorts dagen innan. Cider, tårta, chips och kakor gjorde att jag drabbades av en smärre sockerbomb m kallsvettningar och yrsel, så när bildvisning skulle starta gled jag lite smidigt ut genom dörren och hamnade på första bänk jag hittade utomhus.

På kvällen blev det grillning och sommartårta hos min värdfamiljen "L". Gott som sjutton!! Jag är inte den som själv grillar och gräddtårta är något jag inte ätit på måååånga år. Så det var njutning hela kvällen! Även kul att träffa vänner som jag ytterst sällan träffar och jag önskar verkligen att det var oftare, men mina turer till Göteborg sker tyvärr alldeles för sällan.
Men i år SKA jag ner till Liseberg på julmarknad! Visst, det har jag sagt i flera år, men i år ska fet bli av!!

Grillmiddag med ett glas rött, är inte helt fel mitt i veckan!
En gräddtårta m färska jordgubbar är inte heller något som hör till vanligheterna!

Förutom hagel och snö så gicks nog de flesta väder igenom och inget varade längre än 30 minuter. Det regnade, var molnigt, solen sken för att i nästa stund mullra och störtregn...
Mellan regnskurarna så dök en regnbåge upp bakom husen och när jag somnade så stod himlen i brand.

 
 
Sara

Sara

16 juni 2016 23:16

Härligt att läsa att det går bra och att du njuter av umgänget och god mat!

http://sarasgoda.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards