TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 22 juli 2016

Dessa skoproblem...

Av helena - 22 juli 2016 13:27

Sista kaffet på maten för denna arbetsvecka och snart tar jag mitt pick och pack och haltar hemåt.
I dag mår magen bra, Psoriasisen har slutat att värka men nu börjar fötterna att fela (måste ju ha något att klaga på :-)).
Jag har problemfötter och i stort sett uppvuxen i jumpaskor. Med stl 41 och breda som ankfötter så har valen inte varit så stora i skoväg utan jag har tagit det som funnits.
Men i samma takt som kilorna försvann så minskade även mina fötter och plötsligt har jag stl 38-39 och kan gå runt i skoaffären och välja skor!! :-)
Som lokalvårdare ska jag ha speciella skor och gärna m tåhätta när jag kör maskin. Även om vissa f.d personer tycket att det bara är fjanteri och så länge jag inte tänker bli överkörd av skurmaskin, så kvittar det vad jag har på fötterna...
De skorna jag fick när jag började var en mardröm och efter bara en kort stund i dem så skrek fötterna av smärta och trots en mängd olika sulor så var dagarna ett litet helvete och det var lugnande fotbad varje kväll och tårar av smärta.
För ca 3 år sedan krävde jag ett annat märke på arbetsskor. De var riktiga skor och godkända för mitt yrke och både såg ut och kändes som jumpaskor.
Mina älskade arbetsskor har dessvärre varit med lite för länge och förutom att skosulan börjat glappa så börjar även vaddering i hälen att försvinna genom stora hål och dämpningen som inte längre finns har gjort att mina knän, rygg och axlar inte mår speciellt bra.
En ny beställning hos chefen på LIKA skor och en väntan på 2 månader men så en morgon så kunde mina skor gå i pension. Det visade sig vara ett annat märke än mina gamla och även tyngden var en annan, men jag gav dem en chans och nu är jag åter på jakt efter sulor som gör dem lite gulligare för mina fötter.
Kan max gå en timme i skorna innan fötterna hotar m både facket och uppsägning.
Dessa nya skor (som alla andra verkar älska)är inte gjorda för mig och mina stackars fötter.
Så i stället för att halta runt i nya plågan så har jag senaste veckan använt mina egna jumpaskor vilket inte heller varit bra för kroppen... Mina blå jumpaskor visade sig vara extremt hala när golvet är blött så i måndags var jag typ "Bambi på hal is", när jag körde maskin och halkade runt bakom den. Och mitt andra par jumpaskor knarrar när jag går på fuktigt golv, vilket under dagen drivit mig halvt till vansinne och jag kommer på mig själv med att smyga runt på tårna för att inte knarra...
Under helgen ska jag försöka bli kompis m mina nya arbetsskor och försöka komma på något trix för att få dem mer bekväma.

Men snart får jag lämna jobbet och kan tillåtas att lägga upp mina misshandlade fötter i soffan :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards