TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2016

Avslut...

Av helena - 13 augusti 2016 00:42

Först när allt är klart kan det bli ett avslut. Släppa det som varit, leva på minnen och fortsätta framåt.
Försöka gå vidare härifrån och försöka lägga den svåraste tiden i mitt liv bakom mig. En sommar som jag inte varit medveten om har passerat utanför och jag vaknar nu upp till gulnade blad och bär i överflöd.
Jag kan nu sluta tänka och fundera om jag gjort allt rätt, om allt funkar som det ska och om jag borde gjort något annorlunda...
Nu kan jag sluta tänka på alla misstag jag kan begå och släppa det ansvar jag tagit men egentligen inte ville ha av rädsla att inte klara av det...

Att se urnan på gräsplätten tar mig tillbaka till verkligheten och allt känns åter nära och overkligt. Så mycket jag borde gjort medan tid fanns, så mycket jag borde frågat när jag hade chansen. Men nu är det försent för ånger och jag tar mig vidare framåt med obesvarade frågor som aldrig kommer få svar.

Urnan var vackert vit, min ros var vackert röd och jag är nöjd över platsen för den sista vilan som sprudlande av växtlighet och grönska.
Glad att vi valde minneskullen och att veta var urnan finns istället för spridning och bara ana området.
Vi har en plats att gå till att sörja, minnas och tända ljus vid, även om hans själ flyger fritt och utan hinder, så finns det någonstans dit jag kan gå och finna tröst.

En grop, en urna, en ros och orden "Hej då pappa"...



 
 
BengtOswin

BengtOswin

13 augusti 2016 00:57

Men så vackert!
Mor var tredje urnan jag stoppade ner i hålet, släppte snöret, som band oss vid varandra och vinkade en sista gång.
Innan detta skedde hade vi hämtat urnan med mor på krematoriet, tagit henne med hem till sitt sista boende och hon fick vandra genom alla rum, besöka hela trädgården, innan vi placerade urnan på bordet på altan och placerade rosor runt urnan, rosor som mor själv vårdat ömt.

Jag bestämde mig för, både för far och mor, att ja skall leva med dem den sista tiden i deras liv, en gång finns de inte längre, och då får jag leva mitt liv. I dag gör jag det, utan ånger, utan sorg.

Jag lever och tänker på dem med ett leende på läpparna.
Ta hand om dig, kram!

http://https://villacalifornia.wordpress.com

helena

17 augusti 2016 18:37

Så vackert skrivet Bengt! Verkligen ett minne att vårda...

 
Kim M Kimselius

Kim M Kimselius

13 augusti 2016 09:52

Åh, vet vad du går igenom. 11 augusti 2015 begravde jag min pappa. Häromdagen var det årsdagen och även hans födelsedag. Dagar jag normalt brukade tillbringa hos pappa, flera dagar, lite som semester, trots att jag städade och pysslade om. Saknar pappa grymt mycket. Jag är glad att jag fick sitta hans sista två dygn vid hans sida, hålla hans hand och prata om allt. Det hjälper i sorgen.

Bamsekram från Kim <3

http://kim-m-kimselius.blogspot.se

helena

17 augusti 2016 18:36

Beklagar sorgen!
Jag ångrar att jag inte pratade mer med pappa, men det är bara att gå vidare och försöka att inte tänka på allt som jag INTE gjorde, utan försöka fokusera på det som jag faktiskt gjorde....
Men det är tufft!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards