TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 3 januari 2017

Vintern är tillbaka

Av helena - 3 januari 2017 23:33

Åter håller världen på att täckas av vitt och enligt vissa kan det bli mer än 20 cm på marken och blåst på mer än 14 sekundmeter under natten...
Jag är glad att jag sitter inne under pläden och inte knatar runt där ute, men mjölken är slut så i morgon blir det till att trotsa både snö och skavsår för att ta sig till affären.

Var till sjukgymnasten i dag och kollade armen. Återbesök om fyra veckor och sålänge det inte gör ont så kan jag utmana armen och jag bör ännu inte lyfta el bära tungt m trasig arm.
Rörelseförmågan har ökat i vissa fall med 100% medan andra rörelser fortfarande gör vidrigt ont att göra och någon rörelse som jag övat på används så sällan i det dagliga livet att den kommer att komma igång av sig själv, när handled är tillräckligt hel och redo för det.
Vissa övningar ska jag öva mer på för att vara beredd för arbetslivet efter den 21 Januari och även fortsätta att använda handen så mycket jag kan/orkar använda den under dagarna.

Ärret är fortfarande vääääldigt stort (i mina ögon i alla fall), rött som det nog borde vara och stramar något otroligt. Dessutom svider det som f*n när annat än vatten används på ärret och det gör ont bla sticker när kontakt m tyg sker.
Kanske är det bättre för läkningen att vara utan handstödet/skyddet mer än jag är, men obehaget vid närkontakt gör att jag gärna använder skyddet och jag känner mig starkare i musklerna med, än jag gör utan.

Hur vet jag att benen läker som de ska, i rätt läge och i rätt fart?
Ingen röntgen har gjorts sedan gipset försvann, jag känner benen mer och de är mer markerade än de var innan...
Det positiva är att handen inte domnat, lederna i fingrarna inte värkt och inte heller låst sig sedan jag bröt handleden...
Kanske slipper jag operera kalpaltunneln den närmaste framtidem :-)

En del av insidan på "Norrtälje Lasarett"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards