TALLUGGLAN

Alla inlägg under januari 2018

Av helena - 7 januari 2018 18:52

Trots seghet, -2°C och en otrolig blåst, så tog jag mig utanför lyan (men det tog emot)
Gissade av speglingen i grannhusets rutor att solnedgången skulle vara något speciellt. Dagens bild är inte svartvit eftersom en solnedgång gör sig bättre i färg :-)

Det är inte mycket som slår en himmel som brinner...

Av helena - 6 januari 2018 23:24

Borde kanske inte, men jag har så svårt att vara stilla! Så när tabletten börjat verka så lämnar jag virkningen och återvänder till detta projekt...

Någon som vågar gissa vad det blir? ?

Av helena - 5 januari 2018 19:30

Eftersom jag ändå var tvungen att gå till tygaffären för att köpa Ull (till nytt projekt), så blev det en sväng genom Societetsparken och stan.
Ett av mina favorithus i Norrtälje är detta hus och i svartvitt blir der ännu vackrare...

Av helena - 4 januari 2018 17:51

Av årets alla dagar så har jag varit ute och gått alla dagarna och jag är stolt över att jag faktiskt gått ut fast det regnat spik och nubbe.
I dag blev det dessutom en promenad i trevligt sällskap men vädret gjorde att det blev en extremt kort runda... MEN vi gick i alla fall :-)
Till Färsna gård, kaffe på "Tupplidret" och sedan tillbaka till Parkeringen vid Mio.

Av helena - 3 januari 2018 14:49

Blev en promenad i gråväder idag. Har gett mig sjutton på att gå en sväng minst 4 dagar i veckan på minst 30 minuter.
I dag blev det en sväng runt Lommarbadet och det dröjer nog ett par månader innan folk doppar tårna i vattnet...

Av helena - 2 januari 2018 15:55

Svartvit dag 2 och Gallbron i Norrtälje.

Av helena - 1 januari 2018 16:10

Tänkte att jag dagligen under en månad skulle utmana mig själv med att lägga upp en vardaglig svartvit bild...
Bara för att åter komma igång m "Tallugglan".
Nytt år, nya mål och nya utmaningar :-)

En slappade sambo i mitt sällskap medan Ivanhoe åter slåss för Rebecca heder...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards