TALLUGGLAN

Alla inlägg under februari 2018

Av helena - 6 februari 2018 20:49

I bland händer det att fikarummet/köket är upptaget på min rast och då blir det en fika i min lilla städskrubben.
Sittandes på en låg hylla m fötterna på skurmaskin, en kaffe i handen och livligt diskuterande med mopparna :-)
Tack och lov händer det inte så ofta :-D

Av helena - 5 februari 2018 20:46

Bechamelsås på en liter mjölk, en köttfond, en hög m tärnad julskinka och 1/2 påse gröna ärtor.
Koka bandspagetti och blanda ner i skinksåsen...

12 portioner in i frysen och två middagar blev det.
Gott som sjutton dessutom :-)

Av helena - 4 februari 2018 20:43

Fick sällskap under dagen så det blev ett par timmars stickning, prat och Celtic Thunder :-)
Hamnade i kväll framför blocket och det blev lite ritande av mönster. Även om jag har endel att göra, så finns alltid funderingar på kommande projekt :-)

Av helena - 3 februari 2018 20:29

Lördag och jag vaknar 6.30 av att en grå sambo vill mysa... Jippie.
Seg och jäkligt hela dagen. För pigg för att somna på soffan och för trött för att göra annat än sitta och stirra :-)
Men lite har jag fått gjort och nöjd med det lilla belönade jag mig med Scones. Har varit sugen på det i flera dagar och efter en tugga så var jag nöjd. Scones var helt klart godare när man var yngre :-)

Av helena - 2 februari 2018 16:02

Sitter på bussen och hur kul målet med denna resa är, går att diskutera :-)
Det kommer bli narkos, massa dragningar, terapi, många lagningar, en hel del panik (för mig) och väldigt många pengar den närmaste tiden...

Av helena - 1 februari 2018 21:02

Fortsätter det svartvita en stund till så får vi se när jag tröttnar :-)

Årets första "Temla" bjöds jag på i går och årets andra (äkta hembakad och såååå god!) dök upp i dag på syjuntan.

Slog handleden i dag i ett trappräcke och det gjorde rejält ont. Upptäckte en stund senare en "knöl", som typ myggbett på handleden strax bredvid ärret. Ömt som sjutton och rött. Nu vill jag inte ha mer problem m handen, utan vara frisk, pigg och ovärkande.

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards