TALLUGGLAN

Alla inlägg under mars 2018

Av helena - 6 mars 2018 21:05

kvällspromenad i mörkret igen.
I kväll var det dock tidigare än vanligt och fler skuggfigurer som rörde sig.

?

Av helena - 5 mars 2018 19:57

Ena minuten är det ett stort "Ja", nästa backar jag ur och det blir ett lika stort och högt "nej", bara för att minuten efter ändra igen.
Så länge jag inte ger ett definitivt svar eller fattar ett beslut så kan jag ändra mig... Igen.
Ett av de svåra besluten jag grunnat på en tid är nu taget. Har så lätt att tacka "ja" och gör det så snabbt och självklart att det är svårt att ändra sig. Men nu är fattat och meddelat i dag.
Innerst inne vet jag att det är rätt, men ändå känns det så fel.

Just nu går jag runt med en stark och oroande känsl att jag begått ett stort misstag.
OM det visar sig vara ett misstag, så vete tusan hur jag ska lösa det...

Kryptiskt som sjutton och jag lovar att avslöja så småningom vad det gäller och då blir det garanterat glasklart :-)

Av helena - 4 mars 2018 18:16

I år är nog första gången jag följt Vasaloppet från start. Vaknade redan innan starten och lyckades pricka in frukosten när skottet gick.
Att sticka ett sockskaft tar strax över 4 timmar, lika lång tid som vinnaren var ute :-)

Inspirerad av tiden på de 9 milen hoppade jag i kläderna och gav mig glatt och energifylld ut i naturen...
Trasiga strumpor= skoskavet Otto, så strax efter 3 km gav jag upp och vände hemåt.

Av helena - 3 mars 2018 23:11

Häromdagen hittade jag mönster på "Spiralsockor" och var såklart tvungen att testa. Första försöket blev snyggt och bra men maskantalet så fel att det inte ens skulle gå på katten, bara repa upp och börja om. Andra försöket blev även det bra, men åter fel maskantal och åter repa upp.
Men om man ser det som övningsprojekt, så är det inte lika tråkigt att göra om allt ytterligare några gånger.
Tillslut så fick jag i hop något som skulle kunna bli skaftet på en socka, men tyvärr så var det så att stumt att en fot aldrig skulle få plats så det blev att tänka om.
Tillslut blev det "Torgvante" och den är varm som sjutton, saknar bara dess partner men den kommer så småningom :-)

Det är roligt att sticka i spiral men det tar tid att göra och det gäller att hålla koll på räknandet, maskorna och varven, men utöver det så är det superkul.


Lördag och hela dagen har jag haft film i öronen och stickning i handen. Ska prata med bror i morgon om de ändrade planerna...
:-D

Av helena - 2 mars 2018 22:46

Stickat klart de tröjor som jag planerat och i väntan på inspiration och idéer så ägnar jag mig åt sockor.
Har dels ett par små "Pippisockor" på gång men provar även att göra "spiralsockor".
Har aldrig gjort de förut och vet inte om jag gör rätt, men de blir läckra, så jag fortsätter ett tag till :-)

Av helena - 1 mars 2018 16:07

Väcktes vid tre i natt av att katten kräktes hårbollar... På min rygg. 2 1/2 timme innan klockan skulle ringa, men det bar liksom omöjligt att ligga kvar i sängen. Upp och byta både egna kläder och sängens kläder innan jag åter kunde krypa ner och försöka få en liten stund till av sömn. Efter ett långt meningslöst försök kom "spypelle" och kröp ner bredvid mig i sängen under täcket och med huvudet bredvid mitt på kudden. Om det inte varit så jäkla tidigt hade det varit både gulligt och mysigt. Han somnade men själv förblev jag vaken till klockan ringde.
Börjar nu känna av sömnbristen och det var även väldigt nära att jag somnade i läkarens väntrum, men lyckades hålla mig ganska vaken i allafall.

I dag är det första mars och i vanligafall är det "Blogg100" som börjar. Dvs med start i dag, så bloggar man 100 dagar i följd.
I år heter den #100dgr. Typ sammalika men annat namn. Jag ska väll försöka hänga kvar i 100 dagar och fortsätta med mitt svartvita tema :-)

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards