TALLUGGLAN

Alla inlägg under april 2018

Av helena - 13 april 2018 22:09

Vid ca 2.30 i natt kom Findus irrade över sängen, över mig, snubblade på min näsa och rasade samman i en spinnande hög bredvid min huvudkudde och att sova var omöjligt. När den lilla minielefanten lämnat min säng så kom den andra grisen mer diskret smygande och även den ville kela mitt i natten. Under några timmar låg jag stilla, lyssnade på två sällskapssjuka katter och väntade på att klockan bli 5 och larmet ringa.
Att jag fortfarande är vaken nu kl 22, är överraskande även för mig :-)

Av helena - 12 april 2018 20:37

I går lätta steg och kuliga nyheter. I dag piller i förebyggande syfte. Har en känsla av att min hand inte kommer älska mig i morgon :-)
Med många + på balkongen och en stor sol på himlen så plockade jag fram balkongen.
Nytt galler till pälsbollarna och en ny spaljé tog längre tid att få på plats än de typ 30 minuter jag trodde det skulle ta och knogarna tog en del stryk också...

Första riktigt varma dagen för i år och solen börjar åter nå balkongen på dagarna.
Det jag gillar mest med min lya är att det är sol stor del av dagarna och mina blommor älskar den värmen.
"Fallskärmsrankan" blommar igen och det är kul att något överlever i mina fönster :-)

Av helena - 11 april 2018 20:35

Denna lilla skena har ställt till det rejält för mig. Men nu hoppas jag att det är slutet som närmar sig.

Efter närmare ett år i kroppen så opererades skenan ut och genast försvann värken.
Kirurgen som satte dit den såg inget på röntgenbilderna. Han tittade, mätte, skrev ut Iprem och fick mig att tvivla på att jag verkligen hade så ont som jag tyckte jag hade. Kanske var det bara "fantomsmärtor", inbillning och en värk som jag var tvungen att lära mig leva med... Resten av livet.

Blev rekommenderad att anmäla felet som en felbehandling och nu har de hört av sig.
Ett samtal för någon månad sedan för att se om de skulle gå vidare med mitt fall och tillstånd att få tillgång till min journal. I morse ringde han igen och berättade att plattan opererats in på fel sätt och var felplacerad och att det skulle gå vidare. Jag kommer att få skadestånd för att jag under ett år hade rätt.
Känns skönt att det inte var fantasier, samtidigt känns det för jävligt och tråkigt att inte bli hörd på och trodd.
Jag ska lyssna på min magkänsla hädanefter och bli en tjatig och envis häxa. :-)
Okej, kanske inte. Men magkänslan brukar vara rätt hos mig och jag borde ringt och tjatat mer istället för att övertygas, äta Iprem och gått till jobbet. Mer tjat hade gett mer i journalen och kanske lättare att ge mig rätt...
Men som det ser ut nu så räckte det.
Nästa steg är att min "kämpe" kontaktar mina försäkringsbolag och ser vad jag fått i samband m skadan.
Men det är skönt att äntligen kunna lägga detta bakom mig, se ärret läkas och hoppas på bra broddar framöver.

Av helena - 10 april 2018 21:05

Av helena - 8 april 2018 20:56

Jag älskar de specialbeställada örhängen jag gav till systerdottern.
Jag har inte tålamodet att själv göra smycken, men har stora glädjen att ha begåvade och tålmodiga vänner. Tack!

Av helena - 7 april 2018 22:15

Med liten present i väskan blev det Hässelby i dag och firande av systerdotter/guddotter.
Många på plats, en liten hög m presenter och såååå god mat!

Ca 13 år mellan bilderna och jag undrar verkligen var åren tagit vägen.

Av helena - 6 april 2018 15:20

Ena halvan av hjärnan säger: " Ta det lugnt, slappna av, djuuuupa andetag, vi fixar detta..."
Den andra hjärnhalvan har full panik och skriker: "hjärtattack, jag kommer dö, aj aj aj, SPRING FÖR LIVET!!!"

Jag har lagat en tand och kan stolt konstatera att jag överlevde!! :-)
Bedövningssprutan, inga problem
Borren, lätt obehag
Den långsamma borren, större problem
Dricka vatten med bedövning i käften, väldigt stora problem ! :-D


Av helena - 5 april 2018 21:03

Torsdag. En vecka med fyra arbetsdagar och det känns som jag jobbat i evigheter. Länge sedan en kort vecka känts så lång. I morgon äntligen fredag och jag ska ut och turista efter jobbet.

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards