TALLUGGLAN

Alla inlägg under maj 2018

...

Av helena - 6 maj 2018 20:48

Mobilen undanstoppad och "stilla" under dagen. Närmare 28°c på balkongen och där har jag suttit hela dagen med solbrillorna på näsan. Stickat lite, repat upp och funderat.

Varit bortkopplad från omvärlden och bara varit.

Av helena - 5 maj 2018 21:34

28 grader på balkongen och klarblått. Förutom en del svängar till tvättstugan så har jag mest suttit där. Stickat på systersonens kofta och repat upp samma kofta, men nu tror jag att jag är på rätt väg :-)

Inte ens 22 och det är lördag men trött som sjutton så det blir nog väldigt tidigt i kväll.
I morgon blir det köp av myggnät, för nu surrar det rejält runt öronen, tur att Findus är en bra jägare för han kommer att ha fullt upp i natt :-)

Av helena - 5 maj 2018 00:04

Kanske lite sent på året och det är en del månader missade, men nu har min kalender dykt upp.
Beställd från USA och enbart bilder med en fantastisk artist...
Erkänner mer än gärna att jag fastnat för den Irländska gruppen "Celtic Thunder" och helt klart snöat in totalt på Keith Harkin som har både röst, utstrålning, bra texter, utseende och... Det mesta :-)

Att han dessutom uppdaterar både sin fb och Instagram ofta och dessutom är väldigt frikostig med att lägga upp videos och nya låtar gör inte det hela sämre...
:-)

Nu ska jag bara fundera ut var jag ska hänga min almanacka.

Av helena - 2 maj 2018 20:20

Ytterligare en bild från bron bakom sjukhuset dvs "sjukhusbron" :-)

Tillbaka på jobbet efter störtförkylningen och ännu rinner näsan som värsta kranen, men annars känner jag mig frisk. :-)

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards