TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 23 juli 2018

Jaha...

Av helena - 23 juli 2018 18:34

I dag är första arbetsdagen efter semester och jag önskar verkligen att just denna dag kunde hoppas över och första dagen vara i morgon men med alla dagens jobb gjorda i dag...

Semester + vikarie = du måste skämta!!

Lämnade städvagnen i bra skick, ordningställt med både städmaterial, förbrukningsvaror och sopsäck på plats. Så som jag dels vill ha min vagn, dels lärt mig att man ska göra varje eftermiddag innan man går men även för att det spar tid när ny person dyker upp och ska ersätta mig.
Helt klart en självklarhet för mig...
Maskinen var tömd, rengjord och satt på laddning och allt kändes bra. Bara köra i gång utan problem.

Kom i morse och att dels ställa i ordning vagnen så allt fanns på plats, kolla vilka förbrukningsvaror som var slut på både vagn och förråd och sedan ringa efter mer städmaterial. Tömma maskinen på gammalt vatten, rengöra den och sätta den på laddning INNAN jag ens kunde börja min dag kändes helt... underbart.

I bland går det fort, ibland tar det längre tid och vissa dagar ska det maskinköras, men varje dag har jag 3 timmar på mig att städa butiken innan den öppnas och jag måste lämna den. Kan verka vara mycket tid för att "moppa lite", men för det mesta behöver jag den tiden för att känna att jag gör ett bra jobb. I morse kom jag i gång senare än vanligt och började även m maskinkörning mycket senare än vanligt. Den lilla korken som håller smutsvattnet på plats i tanken och hindrar det från att rinna ut på golvet bakom maskinen när jag skurar var borta. Den lilla korken sitter även i en liten gummikedja som även den var borta. Irriterad som fan var jag tvungen att även leta upp den lilla korken innan jag kunde fortsätta mitt jobb. 20 minuter tog det att hitta korken och då låg den på botten på golvbrunnen UNDER locket. Vickarien hade kört maskin, lyft locket, öppnat maskinen, tömt den på vatten , tappat korken i golvbrunnen, lagt på locket, letat efter korken och ringt till kontoret och berättat att korken var borta och lämnat problemet till mig. Att han ringt och berättat att korken var borta, berättade kunden för mig i morse när jag svärandes gick runt och muttrade för mig själv. :-)
OM jag haft tillräckligt med moppar hade jag kunnat skita i maskinkörning av butiken och bara fuktmoppat i stället, men material till det fanns inte och att lämna enorma lerfläckar fullt synliga på golvet är inte mitt sätt att sköta mitt jobb!

Det som stör mig mest är att han enligt tidskortet lämnade mitt jobb 20 minuter tidigare i fredags. Arbetstidsförkortning och friskvård får tas ut om det finns tid och om arbetet är slutfört. Att göra ett slarvigt jobb, lämna vagn och städskrubb i oordning samt lämna en "trasig" skurmaskin är i min lilla värld inte okej, speciellt inte när det fanns tid att göra jobbet ordentligt och all extra jobb som jag måste göra ger mig en mer orolig själ än jag vill ha och mår bra av.

Jag vet att alla städar olika, har olika syn på jobbet och att mina rutiner kanske är oviktiga för andra men de funkar för mig och att lämna ett ställe så som det hittades är väll bara så som det ska vara eller?

En trött första dag i allafall.
Blåsorna gillar fortfarande inte skorna och började smärta efter bara någon timme och även Alvedon är tillbaka i kroppen efter en veckas semester
Det är någon rörelse jag gör på jobbet (men inte hemma)som min handled inte fixar ännu och dessutom tar denna värmen all min energi. Sov 2 timmer på soffan efter jobbet och känner mig inte bara klibbig som sjutton utan även lat som inte tar den dagliga svängen i spåret...

Lovar att komma tillbaka mer positiv i morgon och nu har jag muttrar klart för stunden. :-)

Bilden föreställer en vit älg i Norrtälje ån och förhoppningsvis ingår den i årets upplaga av "konst i ån", annars har den gått väldigt fel!
?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

Av helena - Torsdag 21 mars 19:02


"Tallugglan" har varit vilande så länge och enda uppdateringen jag egentligen gör är under min semester, så funderingen finns att döda bloggen helt, samtidigt så finns här många minnen så det tar emot... Eller kanske bara byta namn och ha den som en...

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards