TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 22 september 2018

Telefoner...

Av helena - 22 september 2018 18:41

Väcktes av sms strax efter fem i morse av bror som undrade om jag hade någon telefon att låna honom. Innan jag hann svara somnade jag om med telefonen i handen. Väcktes några timmar senare av bror som tröttnat på mitt sega svar och nu bara skickade "?".
Skickade pga min förstörda sovmorgon, ett snabbt svar att jag inte hade någon att låna ut och försökte sedan somna om, men det sket sig. Istället började tankarna snurra runt min brors telefonproblem och jag visste att jag hade en liten extratelefon någonstans i lyan. Tidigare hade jag haft den liggandes i bokhyllan i vardagsrummet, men eftersom jag sålde bokhyllan förra året så fanns telefonen sedan ett år tillbaka på annan plats i lyan. Frågan var bara var någonstans?
Hittade en stor låda med elpriser och gamla favorittelefoner som sparats bara av nostalgiska skäl och skickade en bild på de och frågan om det var något av intresse, men fick bara ett fniss tillbaka.

Fortsatte leta och i ett skåp hittade jag det lilla monstret. En liten telefon som.jag köpte enkom för att min vanliga telefon kraschade och var på service i två veckor. Skickade en bild till bror och liten lur som går att ringa på är bättre än ingen lur, så jag fick tummen upp och levererade den några timmar senare på busstationen.

MEN det var inte den telefonen som jag hade i tanken från början...
Innan jag skaffade abonnemang på min Sony som jag har nu, hade jag en Samsung och min favorittelefon. Tyvärr tappade jag den i marken och kameran slutade fungera och att ha en kamera i närheten är "livsviktigt" för mig så jag skaffade Sony och lade Samsung på ett säkert ställe. Ett så säkert ställe att den varit försvunnen i 2 år och jag har verkligen letat :-) Dessutom bor jag i en 1:a och såååå många ställen kan den ju inte ligga på... Typ :-)
Men för att göra bror glad och lägga alla andra lördagsplaner på hyllan så gav jag mig i kast med att leta telefon.
Jag rensade varenda låda, jag rev ut allt i skåpen och i jakt på telefonen så möblerade jag även om för den kunde ju ligga bakom möblerna.
6 timmar senare har jag ont överallt, är dammig som ett litet troll och fyllt 2 svarta säckar med skräp OCH hängt in alla kläder i garderoben.
Dessutom är telefonen funnen och nu sitter den på laddning :-) Den låg i mitt syskrin bakom en massa trådrullar...
Dem som söker han skall finna :-)



Nu tar jag lite kväll och ett glas vin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - 21 augusti 2023 19:08

Fick frågan om maten på kryssningen så här kommer nu bilder och lite text om den.  Redan vid bokningen av kryssningen så kunde man välja in måltider vilket skulle göra det hela billigare men även mindre stressigt för oss då det kanske inte skulle f...

Av helena - 21 augusti 2023 17:44

Tisdagen bjöd på uppehåll och stundvis även blå himmel och även havet var lugnt. Det har varit svårt att tro att vi var inne i augusti. Morgonen startade tidigare med frukostbuffén för vi skulle anlända till Visby tidigare äv vi hade gjort i Ystad, d...

Av helena - 14 augusti 2023 19:15

Lika bra att fortsätta att skriva, medan jag har uppkoppling :)    Måndag och YSTAD. Mer bilder än text och klicka på bilderna för att få de större   Jag har varit i Ystad tidigare, för en si sådär etthundra år sedan :)  Min första bästis S...

Av helena - 13 augusti 2023 17:15

Vet ingen som har såna problem med datorer som jag har. Nu är det 5:e gången som jag skriver detta inlägg och jag hoppas att det denna gång sparas, annars är risken att grannen under får en dator i huvudet :) Tålamod är tyvärr något som jag inte äg...

Av helena - 13 augusti 2023 15:30


Sitter på färjan söder ut och internet fungerar när det vill, så ingen uppdatering i kväll :-) Kan dock säga att resan mot färjan var lite stressig, men mer om det när jag har nät! ...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards