TALLUGGLAN

Alla inlägg under februari 2009

Av helena - 18 februari 2009 14:09

Har hamnat i en bubbla. En skapande bubbla där inte finns plats för vänner, frisk luft eller mat. Hela dagarna går åt till att skriva ord, meningar och händelser. Det enda jag tänker på är hur romanen ska fortsätta och vad personerna i den pysslar med.

För stunden behöver jag sitta i min lilla bubbla och bara vara för mig själv med min fantasi.


Jag hoppas att mina vänner kan ha överseende med min bubbla och mitt sätt för stunden, de vet förhoppningsvis att jag dyker upp en vacker dag som mitt vanliga sociala Helena.


Av helena - 16 februari 2009 14:08

Hur många liter kaffe jag förbrukat den senaste tiden har jag ingen aning om och dygnet runt känns det som jag gått på högvarv.

Hjärtat har dunkat som efter ett hundrameterslopp för sniglar och min hjärna har inte haft en minuts vila. Allt detta för att få ihop de 200 000 tecknen som behövdes för att vara med och tävla i ”Bok-SM”. 

Så äntligen var jag då i mål !!!

211535 tecken och jag är med och tävlar!

Även om mitt kära projekt långtifrån är klart så är jag i allfall en bit på väg och det jag för stunden saknar är framsidan som lillebrorsan håller på att jobba med.

Visst jag tror inte att jag kommer att ha en chans att ta mig till finalen, men det är kul att i alla fall vara med i samma lista som nästa stora författare.

För mig är detta mer som en liten övning inför nästa stora grej, som jag inte har den blekaste om vad som kommer att bli, men jag ser ljust på just den framtiden i alla fall.  

MIN ROMAN !!! 

Av helena - 6 februari 2009 23:39

På en bänk i parken sitter en äldre kvinna och matar duvor.

Vem är hon och varför gör hon inget annat än matar duvor? 



**************************************************
**************


Om ensamhet och utanförskap handlar denna novell/lyriktext. 

Ett första försök att få ner mina tankar och känslor på papper.


                                                  
                                                  
                                                  
                                                


*********************************************'


Dallrande Nerver- Novellen är den längre texten som jag hoppas kunna ge ut så småningom.

Den handlar om ett liv i ensamhet och utanförskap och vad mobbing kan leda till.




 



Av helena - 6 februari 2009 23:13

Min cykel lever sitt egna liv och jag tror att det har bosatt sig ett litet troll  i den. hela vintern har jag cyklat och troligen har modden och saltet gjort att växlarna börjat protestera för att slutligen ge upp helt så de senaste veckorna har jag bara haft en växel på min 5-växlade "Vita häxan", nämligen växel nummer 5. Det har varit trögt i uppförsbackarna och ett tag trodde jag att det var min kondis som totalt försvunnit, tills jag insåg att det var växlarna som försvunnit. Att cykla på den trögaste växeln innebär att jag undviker uppförsbackar men även att jag undviker motvindar. Efter att Karin kollat min cykel och hittat problemet med växlarna så slipper jag numera cykla på 5:ans växel eftersom den inte längre existerar. En liten borttagen plastbit i en trasig växelkåp har gjort att jag fortfarande bara har en växel men det är lite lättare att cykla eftersom min nya enda fungerande växel är nummer 1. Nu kan jag inte längre klaga på uppförsbackarna, men jag längtar endå till den dag jag har 5 växlar att välja mellan. 


    

Av helena - 5 februari 2009 19:11

Annie utmanade mig.

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/ (o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar. (Kom ihåg att länka- spread the love!)

1. har ovanan att höra det jag vill höra när folk pratar med mig (en ofrivillig ovana) vilket gör att jag ytterst sällan förstår ett smack av vad som händer runt mig. 

2. Jag koncentrerar mig bättre när jag lyssnar på musik

3. Jag har jättesvårt att titta på film om jag inte gör andra saker samtidigt 

4. Jag "föddes" med dåligt samvete och mår gätte dåligt om jag tror att jag sårat någon

5. Jag har svår spindelfobi

6. Pengar rinner genom mina fingrar.

7. När jag mår bra så mår jag super bra, när jag mår dåligt då är livet svart.

8. Jag försöker lära mig att vara ärligare mot andra men även mot mig själv.





Jag utmanar dessa underbara personligheter :)   författaren, konstnären och inredaren "Egbert", Den humoristiska och helt underbara Jempie, Den söta, smått knäppa och semlaälskande  Ullie , den blivande skotten och författaren  Ida och sist men inte minst min härliga syster från hittegodsavdelningen Aja, kramiz på dig Sis!

Av helena - 4 februari 2009 19:22

Redan nu måste jag ha telefonen med mig för att hålla koll på klockan. Men för att inte få oväntade besök så måste jag även ha telefonen alltid påslagen och för att alltid kunna nå mina vänner och familj så måste jag även ha pengar på fanstyget. men ärligt talat så känns livet ganska fritt och slappt när jag glömmer telefonen hemma och inte har en chans att kunna hämta den.


Nyheterna berättade att det pågår forskning där telefonen ska kunna utföra det mesta och användas till "allt".

Det ska byggas in nycklar, betalkort, bordingkort, biljetter m.m  

I min telefon finns det INTE kamera, radio, mp3, ficklampa... Jag kan ringa och messa och det duger för mig. Jag har min lilla mp3 spelare med mig i väskan, likaså min älskade kamera och på bordet så står min dator.

Jag är inget teknikfreak och jag vill inte ha allt samlat på  ett och samma ställe, det gör bara mitt liv än mer oroligt, eftersom jag hela tiden måste försäkra mig om att telefonen är med. 


Vad skulle hända om jag råkar glömma telefonen inne i lyan? Nyckeln ligger i telefonen, kan inte ringa efter låssmed  och inte ens ta bussen och åka efter hjälp eftersom allt finns i telefonen...   okej, kanske jag överdriver och det blir nog bra när allt löser sig, men jag är tveksam om jag kommer att kasta mig in i affären och skrika "jippie" när det nya underverket hamnar i handeln.


Nu är det dags att kolla in tvätten i tvättstugan och dessutom kolla om det finns något gott att käka till middag :)  

Av helena - 3 februari 2009 20:54

jag har lovat mig själv att aldrig dränka mina bekymmer med sprit. Jag dricker kanske två gånger om året och då max någon öl. Har aldrig gillat sprit och aldrig förstått tjusningen med att dricka.


Efter en av de värsta helvetesdagarna jag haft på mycket länge, så sitter jag nu i soffan med en grogg framför mig på bordet. Det finns fortfarande mycket "tandvärksmedicin" kvar i flaskan så förhoppningsvis så kommer jag att vakna i morgo och må sämre än jag mår i dag. Dock kommer det att vara självförvållat vilket inte dagens pest har varit.

Jag tror på fullaste allvar att det sitter en liten gud på molnet över mitt hus som skrattar och pekar finger åt mig samtidigt som han/hon/den smider planer på hur mitt liv kan bli värre.


Och för att fira dagens helvete så har jag som drink tillbehör, kladdmuffins med massa vispgrädde. Ska jag må dåligt så kan jag lika bra satsa 100% på det. 


Skål och botten upp!  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards