TALLUGGLAN

Alla inlägg under maj 2013

Av helena - 29 maj 2013 20:36

Mamma fyller 70 - år och det ska firas i helgen och som vanligt så muttrar jag om att anlända iförd morgonrock och gympaskor... trasiga jumpaskor bör tilläggas :) 

Jag har kläder, det  erkänner jag. Men jag tror inte att gympabyxor och svarta jeans räknas in i kategorin finkläder och speciellt inte födelsefiranden som är på sommaren. Då ska det troligen vara ljusa kläder och gärna något som fladdrar runt benen typ  kjol eller liknande... 

Jag är somsagt ingen klänning-/kjol tjej, så det går bort. Kvar blir inte många val :D

 

Ska bli spännande att se vad jag hittar på att bära i helgen. 

 

 


Av helena - 28 maj 2013 20:35

Jag trodde att jag var ganska smart, men så började jag fylla i papper från Försäkringskassan och insåg att min genistatus är en myt.

Skojade bara! :D Jag har aldrig varit ett geni, men trodde att det skulle vara lättare att fylla i pappren till Försäkringskassan, än det verkligen var. Tvingades även ringa till grannen för att be om tolkhjälp och då är det kris :)

Men efter 2 timmars slit, så är de nu inskickade och jag kanske vågar luta mig tillbaka och slappna av...



Vissa i min omgivning vet om den cirkus som jag den senaste månaden levt i och stundtals har det känts som om jag helt vill ge upp. Orken och viljan att fortsätta kriga och kämpa tar tillslut slut och jag önskar bara rycka på axlarna "What ever..."  

Men livet funkar inte direkt så och jag har vänner som puffar mig framåt och som berättar vad jag ska göra, så på något sätt så lyckas jag fortsätta kämpa. 

Men inte tusan är det lätt när allt känns som en jäkla karusell utan avstängningsknapp och snurrandet bara går snabbare och snabbare... 


Jag har i allafall lärt av misstagen jag gjorde denna gång, kan alltid hoppas att jag kommer ihåg dem till nästa eventuella sjukskrivning också :)

 

 




Av helena - 28 maj 2013 15:08

Finns kanske en anledning till varför man stretchar före och eftet ett träningspass. Hade dels problem att komma av bussen i går efter ruset, då jag suttit i närmare timmen och stelnat. Men att inte komma upp på cykeln för att jag inte kunde lyfta benet tillräckligt högt, fick mig att fundera på hur dagen skulle bli...
Men jag har överlevt :-)
Visst, suckar och stönar endel och vissa främande muskler är hittade, men annars är det okej.

Av helena - 27 maj 2013 22:35

Påväg hem från årets Vårrus. Trött och en aning ont i fötterna. Känns bra att jag har sovmorgon i morgon.
15000 stycken tjejer, på samma plats, är ganska mycket.

45 minuter är tiden att slå nästa år :-)

Av helena - 27 maj 2013 06:19

Ny dag och ny piller :-)

I kväll blir det Vårruset och det verkar bli bättre väder än det var igår. Bara hålla tummarna för att vi slipper regnet!

Av helena - 26 maj 2013 21:23

11 stycken matlådor m ChiliConCarne pressade jag in i frysen :-) Har en känsla av att jag kommer att tröttna på den rätten inom ett par veckor...

Av helena - 25 maj 2013 19:48

Efter en dag utan större händelser, så njuter jag, tigern och pantern nu på balkongen innan solen helt försvinner bakom trädet.

Av helena - 22 maj 2013 21:16

Så länge man lever :-/
Tänk så bra jag hade mått om jag struntat o mackan och bara ätit yoghurt! Det blev visst en aningens för mycket av det goda ...
Aj min mage!!

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards