TALLUGGLAN

Alla inlägg under augusti 2010

Av helena - 29 augusti 2010 19:59


  





  

Av helena - 29 augusti 2010 19:14

Inte en uppdatering på hela veckan! Har till stor del legat i soffan och muttrat åt min värkande rygg och inte kunnat göra annat än stirra på teven och kela med katten...

Inte haft större lust till att göra annat heller, kan jag erkänna direkt.

Och de stunder som jag lämnat lyan har jag lallat runt på stan och inte gjort annat än knatat runt.  

Lever med andra ord ett sååååå spännande liv att jag inte hinner skriva :)  


Eftersom jag även beslutat att försöka hålla bloggen fri från irriterande inlägg och glödande galla, så har jag inte haft mycket att skriva.

Mitt humör har under veckan även varit som en studsboll och verkligen skiftat otroligt, så det har inte blivit något skrivet.


Kanske blir det bättre under kommande dagar, men för stunden har jag även svårigheter att vara trevlig mot mig själv så umgänge med mig sker på egen risk :) 

Av helena - 29 augusti 2010 15:15

In i det sista var det en hård kamp och det blev så många röster att jag hade svårt att räkna dem :)   

Men med två röster blev det i alla fall en vinnare. Tack Helena och Monica för att ni brydde er om att kommentera!!  

Jag håller på att skriva på det inlägget, men av personliga skäl dröjer det ett par dagar...  




  

Av helena - 26 augusti 2010 14:15

  

Av helena - 23 augusti 2010 15:31

...kommer sällan ensam!





Peppad som sjutton och väskan packad, vad hände?? En dunder förkylning!!! 
I dag peppad som sjutton och väskan åter redo, vad händer??!! Böjde mig ner och något hände i ryggen... 
Haltar runt , med ena handen på höften,suckar och stönar av smärta och känner mig som 150 år...


Men i morgon SKA jag till gymmet, död eller levande!!!

Av helena - 22 augusti 2010 20:30

En av mina favoritgrupper är rockbandet Alterbridge och de har gjort denna

underbara låt!


Så lyssna och njut!!  



Av helena - 22 augusti 2010 17:26

Lider för stunden av blogg blackaout och kan inte komma på vad jag vill skriva, så du har nu möjligheten att välja vad kommande veckans bloggar ska handla om!! 


Lägg din röst på något av följande alternativ eller kom med eget förslag!!


1. Ett liv med ADD och den stora skillnaden då/nu.

2. Sjukskrivningens berg och dalbana.

3. Anledningen till beslutet att inte skaffa barn.

4. Mina högflygande drömmar att bli något stort.. 

5. Min väg hit från landet och utanförskap.

6. Min bokhylla och författarna jag inte kan leva utan.

7. Mitt "Zoo"... Djuren som räddade mitt liv

8. Underligheter som jag gjort under livet...  Hur man tex. kan lyckas somna på en         Hårdrocks konsert?  




Skicka in din röst som kommentar! 




???????????????????

Av helena - 22 augusti 2010 17:14

Tror att jag är på bättringsvägen!  

Mitt antagande beror på att jag faktiskt har tråkigt :)

 Jag nöjer mig inte längre med att ligga i soffan och stirra på teve, utan jag vill göra något...  Problemet är bara vad! 


Jag har en tavla till träningskompisen som jag ska göra, har även en klocka som jag vill ha upp på väggen, dessutom har jag ett ton disk på bänken som borde trollas bort.

Som om det inte räcker med det, så funderar jag på att sätta mig ner och rita en skiss till den hylla som jag vill ha över fönstret i sovrummet.

Men inspirationen till alla dessa "borde" saker vill inte infinna sig för stunden.

 

I stället sitter jag framför datorn, med en katt på tangentbordet och funderar på att plocka fram och fortsätta på någon gammal novell, som bara ligger... 


I morgon är det måndag och listan över "Måste" saker växer på den...

Men fortfarande är det söndag och dags att hoppa vidare i projekten :) 


 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards