TALLUGGLAN

Alla inlägg under januari 2012

Av helena - 16 januari 2012 17:21

Dagarna flyter på i ett och tiden räcker inte till för något.  I allafall så är det så det känns, även om jag har gott om fritid sedan jag hamnade på 50%. 


Även om den första tiden är den jobbigaste tiden på ett nytt ställe och jag vet att det tar ett tag för hjärnan att ställa om sig så har det gått snart en månad och fortfarande är min förvirring total och stundtals så känner jag mig som ett ben mellan två hundar, andra stunder är jag totalt bortglömd och utanför gemenskapen... 

Lever på hoppet att det blir bättre med mindre hjärnsnurr när allt blivit mer organiserat i omgivningen, men andra dagar så...


Hur som haver, så lever jag även om jag inte varit inne så mycket under månaden :) 

Av helena - 16 januari 2012 17:06

Har snöat in totalt på allkonstnären Anders Ekborg! Att han inte inte bara en kanonbra skådespelare utan även en läskigtbra sångare upptäckte jag under julen i min jakt på julmusik och hittade "O helga natt"... 

Rysningar längstmed ryggraden och varje hårstrå på armarna ställde sig upp, när han gav sin tolkning på den julsången! 


Jag har helt klart fått en ny Idol och nu har jakten på skivor startat.

Jag den ingrodda rockaren har bytt inriktning gällande musiken  :D 


Av helena - 7 januari 2012 00:12

Planerade för en lugn dag i lyan då jag skulle få allt gjort som jag inte hunnit under veckan.

Tvätta den enorma högen med tvätt, Försöka hitta diskbänken under all disk... helt enkelt göra lyan lite trevligare än den sopstation som den för stunden liknar :) 

Det blev som sagt inte som jag planerat, å andra sidan blir det ALDRIG som jag planerat så varför planerar jag överhuvudtaget saker från första början, fattar jag inte riktigt.

Anledningen till att mina planer brast är att jag lånade ut ett gäng böcker till en arbetskamrat...    På en fikapause började vi prata böcker och det visade sig att A-K och jag läser samma böcker och utan att egentligen vara medveten om det så hade jag lånat ut en serie som hon ännu inte läst. Inget fel med det, då jag lånar ut böcker till var och varannan kotte.

Men just denna serie hade jag inte i lyan, utan någonstans i f någon av de dussin kartonger som fortfarande är i förrådet hos mamma. Hur smart är det på en skala att låna ut böcker som jag kanske inte ens hittar??  

Så istället för tvättstugan blev det en tidig morgontur till Väddö och rota i förrådet. Min gulliga bror hade redan börjat rota och dragit fram massor av kartonger från röran i rummet,  så jag hade turen att hitta böckerna redan i den första lådan som jag öppnade :)  Så nu är böckerna (och massor av andra böcker i lyan och jag kan tillbringa morgondagen med att göra allt som jag inte han i dag.


Tack lillebror för hjälpen, lunchen, sällskapet och för att du höll dig vaken  :)   

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards