TALLUGGLAN

Alla inlägg under februari 2013

Av helena - 28 februari 2013 20:02

Väntar på galan, medan nikotindjävulen härjar i hjärnan. Varit utan cigg i mer än 9 veckor, men nu så kommer suget. Godis o garn hjälper för stunden.

Av helena - 26 februari 2013 21:18

Jag är inte ute efter glasögon, jag bara gillar att testa vad jag inte passar i eller känner mig hemma i. Ju underliga färger o former desto roligare att prova. Är så glad att Karin hittat en hobby åt mig :-)

Av helena - 24 februari 2013 19:31

Jag har nästan glömt hur solen ser ut, för att inte snacka om hur otroligt blå himlen kan vara! 

Fortfarande är det molnfritt ute och det finns stjärnor ovanför huset ...  WOW!!! 


Dagen har rusat på i ett kör, så jag känner mig en aning trött, hjärnseg och har en otrolig sänglängtan. Tidigt i morse hamnade jag på gymmet. Vaknade och istället för att ligga och vrida mig i sängen i ytterligare ett par timmar så gick jag faktiskt upp. 

Inte en kotte fanns ute när jag cyklade dit och helt ensam tränade jag i lokalen i närmare en timme innan jag nyduschad hamnade på ICA och köpte en kanelbulle (Hmmmm...)  

Väl hemma i lyan blev det en nyttigare frukost innan jag började pyssla med de nödvändiga "måste" sakerna. Diskade, planterade om en stackars blomma som lidande stirrat på mig i någon vecka och slutligen så blev det lite facebookande innan jag åter hoppade i skorna och ilade ut genom dörren.

Med ett par timmar kvar tills jag skulle vara på födelsedagsfika, så trodde jag att jag skulle hinna med en lugn och avslappnande promenad med granne/vänner.  Promenaden var givande! Frisk luft, trevligt sällskap och lugnt tempo. En blick på klockan fick mig dock att sätta fullt ös mot andra änden av stan, hade bara 1/2 timme på mig innan jag skulle vara på plats. Jag han inte ens hem för att byta om och det kändes inte helt okej att komma på fika klädd i mjukisbyxor, gammal urblekt munkjacka och tennisskor. 

Tårtan var dock supergod (som alltid) och även sällskapet supertrevligt (som alltid) och mätt som en överjäst hankatt  blev jag körd hem där min tvättid väntade. 


Nu är det snart dags att boka soffan och därefter leta efter sängen. Men i kväll tror jag att insomningspillren är överflödiga :)  

 

 


Tack och godnatt!! 

Av helena - 24 februari 2013 18:45

Äntligen är lappen uppe i tvättstugan. Frågan är väll snarare hur länge den får hänga kvar. Vissa saker som för mig är självklara är tydligen inte det för andra... kand det bero på olika generationer eller är det uppfostran?

Av helena - 24 februari 2013 10:18

Planen var inte att vakna innan kl 6. Men istället för att vrida mig bland lakanen så blev det gymmet. Helt ensam bland maskinerna :-)

Av helena - 23 februari 2013 17:29

Funderingarna att ställa upp i Vårruset har funnits ett tag. Planen var väll att gå redan förra året, men då kom en operation emellan :)

I år ska det dock bli av!  Lite snack med kompisar visar att även de har funderingar på att gå, så plötsligt är vi ett litet gäng på 6 pers som går och får även en liten trevlig picknickpåse, att njuta av efter loppet.    


Har lagt upp dagen som ett avenemang på FB och hoppas att flera är intresserade, så vi blir ett än större gäng som springer, knatar eller kryper de 5 kilometrarn.  Ska bli så kul att ställa upp igen.

Det är verkligen en fest att vara vid frescati vid universitetet och delta i Vårruset.


Medan vi satt på Donken i går, så fnulade vi över andra tävlingar och det finns en del i Stockholmsområdet som känns spännande. Så vem vet. Detta året kanske även kommer att fyllas av tävlingar och motion. Men först gäller det att få upp konditionen till detta rus.  

Av helena - 23 februari 2013 08:45

Gårdagen blev en aning annorlunda mot hur det skulle varit. 

Efter att ha legat på soffan, klappat katter i ett par timmarså tog tålamodet slut och jag var bara tvungen att göra något! Jag är inte typen som overksam kan sitta och stirra i väggen, jag måste ha något att "pilla" med.

Vilket är svårt när värken i händerna är så stor att jag inte ens kan hålla i en penna.


Affärerna började stänga, vartenda fik i stan var stängt sedan timmar tillbaka och jag var såååå uttråkad. Ringde upp "S" och föreslog en fika på Donken,  (Ett udda ställe även för mig att fika på :)  ) och hon hängde med. Någon timme förflöt där och jag vet inte vem som kom med förslaget om att åka vidare... Men plötsligt var vi på motorvägen, påväg till Åkersberga, väl där blev det en glass och ännu mer snack, innan vi återvände till Norrtälje. 


Måste säga att det var ett annorlunda sätt att tillbringa en fredagskväll :) 



     En lugn kväll på Donken i Åkersberga :D 

 

Av helena - 22 februari 2013 23:36

Först kaffe o paj i Norrtälje. Sedan fick jag och "S" ett ryck och hamnade även på donken i Åkersberga med en glass :-)


Vi är inte friska, men kul hade vi :- )



 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards