TALLUGGLAN

Alla inlägg under januari 2015

Av helena - 30 januari 2015 08:49

För någon dag sedan blev ytterligare en väska färdig. Denna gång i ljusa färger och den var så mycket lättare att virka och sy samman än den svarta. Mer nöjd m denna väska än första och jag lär av misstagen :-)
Fick i går tips om hur jag lättast och bäst syr i dragkedja, så det ska testas på nästa.

Av helena - 27 januari 2015 17:28

I många år har jag funderat på att göra en tatuering på skuldran. Men problemet har varit VAD!? Funderat på åsnan Ior då jag ofta känner mig som honom, småbuttrig och negativ. Eller så var tanken att göra en svart skorpion eftersom det är mitt stjärntecken... men har känts så fantasilöst på något sätt.
I dag var jag med Nanna till tatueraren och då kom jag på det!!
Jag vill ha en tatuering som är JAG och som berättar en historia...
Bilden visar en snabbskiss på min kommande tatuering som är klockren och så Helenig som det bara går :-)

Av helena - 26 januari 2015 17:00

Nu när beställaren fått sin vara kan jag visa det färdiga resultatet :-)


Av helena - 25 januari 2015 10:32

Det börjar arta sig med provväska nummer två.
1 cm kvar att virka på baksidan, en kant runt bägge styckena och ett axelband sedan kan jag börja monteringen...
Vi får se om svårdomarna blir färre i antal denna gång :-)

Av helena - 24 januari 2015 08:28

En virkad väska är nu färdig och jag håller på med en andra. Mitt testobjekt får jag inte visa förrän ägaren sett den, så jag får hålla mig med att lägga upp bilder på den, men det kommer :-) Så i väntan på det kommer en liten bit av nya väskan, en ROSA (!!?) färgen enbart vald för att det fanns hemma.

Mitt stora problem med väskan var dragkedjan och tålamodet :-) Det ena kanske jag lär mig, men det andra... :-D

Av helena - 22 januari 2015 21:18

Snart har ytterligare en vecka gått och jag är aningens trött i huvudet.
En jobbvecka med irritation, höga ljud, musik och massor av människor gör att jag på lördag stänger ute världen och tar en dag i ensamhet.
Bara jag och ensamheten en hel dag!!

Jag behöver lite egentid utan någon/något som stör.
Jag vill kunna rasa samman i en liten gråtande hög om jag känner för det..

Av helena - 20 januari 2015 10:27

Med mina mattider blir det att jag alltid sitter ensam på jobbet och filosoferar över frukosten.

Av helena - 15 januari 2015 19:50

Känns som jag pratar ett språk ingen förstår.
Jag pratar och folk lyssnar men ingen verkar förstå vad jag säger, eftersom jag måste upprepa mig om och om igen!
De lyssnar men förstår inte...

Jag är trött på att upprepa mig, trött på att inte bli förstådd och så jäkla trött på att JAG inte sätter ner foten och kräver respekt.
Vad finns det att inte fatta??
Jag är ingen jäkla hund som måste lyda minsta vink.
Jag ställer upp för att vara snäll, för att jag kan och för att jag vill vara till hjälp.
Men varför gör jag det när jag inget får tillbaka och gråten ständigt sitter i halsen av all stress?

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards