TALLUGGLAN

Alla inlägg under juni 2010

Av helena - 30 juni 2010 19:35

Regnet smattrat mot rutan och inne i bastun sitter jag och "blänger"!

Kom just på att jag måste till affären, men bara 3 sekunder på balkongen gjorde mig till en blöt katt, så promenaden till affären får vänta ett tag :)

I stället sitter jag var vid datorn och skriver lite vanligt trams, kanske (om jag har tur) så hinner jag även börja på ändringarna i "Duvdamen".  Den novell som jag skev förra året och som jag trots massa bra tips, ännu inte orkat röra. 


Jag vet inte hur jag kunnat bli så snablans trött som jag är för stunden. Kanske var det boxträningen med min PT i dag som tog all kraft i kroppen. Eller så är det vädret som gjorde det. Ena sekunden fullt solsken och 100 grader i skuggan bara för att nästa stund blåsa halv höststorm och regna grodor... 


Av helena - 28 juni 2010 13:15

  

Av helena - 28 juni 2010 12:29

I går dök "lillråttan" upp i Norrtälje för att tillbringa ett dygn hos min moster.

Jag hängde liksom med som extra tillbehör om man säger så    


Det blev ett besök på Donken och sedan vidare till affären för att handla snacks och leksaker till den lilla tjejen. Efter alla "måsten" bar det av hem till moster där Josefin satte igång att leka med alla sina saker medan moster på hög volym lyssnade på matchen Tyskland- England på radion samtidigt som hon satt i fåtöljen och såg den på teven. Själv försökte jag leka med Josefin samtidigt som jag gjorde mitt bästa för att ignorera huvudvärken  och irritationen över allt oväsen som fanns överallt i huset.


Hamnade i alla fall hemma i min lugna och tysta lya tillslut. Käkade middag, knatade över till grannen för en cigg och lite snackande på hennes balkong innan jag återvände hem igen för att njuta av kvällen i stillhet.


Men för att sammanfatta dagen så var det en varm dag. Men även att se de ständiga förändringarna hos Josefin är numera en positiv överraskning. Hon växer fort den lilla råttan och det är inte bara på längden utan framför allt psykiskt...


  


Jag gillar att prislappen sitter kvar på det nya diademet (den svarta "flurpen" mitt på skallen)    




Av helena - 27 juni 2010 18:45

Det jag saknar med att bo i Norrtälje är detta: 


  

  

  



Jag saknar verkligen att inte kunna sätta mig vid havet, känna doften av salt  och se vågornas vildhet under stormarna...

Av helena - 27 juni 2010 18:30

Nu har jag börjat slappna av efter den stress som midsommaraftonen innebar och kan således berätta lite om mina "äventyr" :)  


Det blev en tidig morgon och trots mina farhågor så var bussen ut till Väddö inte ens halvfull. Kan så klart bero på att en extra buss hade kallats in, så min buss var bara halvfull. Höll mig vaken hela vägen ut tack vare bra musik i lurarna och en kul tidning.

Var framme strax efter 10 vid hembygdsgården och satte genast igång med förberedelserna inför den traditionella kalabaliken. Festen skulle starta klockan 13 och då skulle kaffebordet vara dukat och klart.


Som alltid så var vi klara i tid och kunde även ta en liten härlig lunch innan folket dök upp. 


Lugnet före stormen! 

Gården ligger ödslig och tom.

Stången är klädd och vi bara väntar på gästerna! 



Mitt i stormen! 

För varje år ökar antalet glada besökare och i år var det fler folk än det brukar vara tror att antalet besökare var strax över 600 personer!

Ska bli spännande att se hur många som dyker upp nästa sommar!  


   


    

     Dukningen!

Så här såg det ut inne i lokalen innan orkanen drog förbi.

Stressen hos oss i köket var lika stor som vanligt när allt tog slut och faten hela tiden behövdes fyllas på! 

  

Även om jag stundtals INTE ser fram mot midsommar i hembygdsgården, så har det blivit en tradition att ställa upp. 

Även om stressen är vidrig så är det härligt att se alla trevliga människor och inte en sur min är i sikte.

Alla satsar verkligen på att det ska bli en trevlig dag, och det gör mycket. 

Av helena - 25 juni 2010 09:30

TREVLIG MIDSOMMAR!!




  

Av helena - 23 juni 2010 05:15

Har hittat en "ny" underbar grupp, vars låtar visat sig vara helt underbara!!! 


Så go vänner, lyssna och njut! 





Av helena - 22 juni 2010 23:35

Var inne på coop och när jag rusade ut därifrån hörde jag mitt namn ropas högt.

Vände mig om och på en bänk utanför satt en tjej som jag tyckte mig känna igen, men kom inte på vem tusan hon var.  

Jag kom dock ganska snabbt hennes namn men förra gången jag såg henne var Felicia fyra år yngre än i dag och på fyra år händer mycket... 

Åren går fort och jag hinner inte längre med!! 


Hjälp vad jag känner mig gammal   

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards