TALLUGGLAN

Alla inlägg under maj 2022

Av helena - 28 maj 2022 12:19

Fick beställning på två drakar. En blev klar för flera månader sedan och sedan försvann mitt minne så häromdagen insåg jag att jag redan hade en rosa klar och bara behöver göra en grön ?.
Jag kommer dock att se den rosa som ett "försöksdjur" och kan väll även erkänna att barn lekt med den rosa så den behöver ett uppfriskande bad, så lika bra att göra två nya små monster.

.
Virkning, stickning eller inget av det?

Av helena - 26 maj 2022 12:59

Skulle fota solnedgången, men hamnade i oväder och var dyngsur när jag kom hem.
Men det blev i allafall fina bilder :-D

(En fråga längst ner i inlägget)

är du ute eller inne under oväder?

Av helena - 26 maj 2022 12:50

En fråga, sist i inlägget

Efter 2 år på distans så var det åter dags att träffas vid Friskati och ett 5 kilometers lopp. Mitt 12:e lopp och även om det var många quins (och 2 herrar ?) på plats i startfållorna så var det färre människor på plats nu än det var innan pandemin, men gissar att många även i år tog chansen att springa på distans som under Covid-19. Tycker det är superbra att den möjligheten finns, för hade jag inte haft mina vänner med, så hade mängden av folk skrämt mig på flykt.

Jag hade varit så fokuserad på att tillreda maten och få med allt att det blev lätt panik i hjärnan när jag på bussen insåg att min startlapp blev kvar hemma på bordet ?.
Kompisen trodde att det skulle kunna finnas extra startlappar i infotältet annars hade planerat B varit att sitta väskvakt under tävlingen och sedan under veckan springa 5 km hemma, på distans. Men infon hade lappar och jag blev en del av tävlingen :-)

Mitt mål var att gå 5 km under 50 minuter och det blev på gränsen, nya skor är inte att rekommendera och tyvärr blev all asfalt lite väl hårt under sulorna. Men annars gick allt bra och nu börjar uppladdningen inför tjejmilen i september.?

Jag fixade maten och det blev kyckling med salladsblad, majs, tomat, gurka, paprika och vitlökssås i Tortillabröd. Gott, smidigt och alla gjorde sitt egna lilla paket :-D
Ett bröd blev över, så när jag kom hem på kvällen så åt jag i tystnaden på balkongen.

Vill ha tips på vad man mer ha i Tortillabröd som är smidigt att ta med på utflykt

Av helena - 19 maj 2022 17:54

Min första virtuella tävling är nu avklarad och jag är i mål på halva min beräknade tid :-)
Det har varit kul hela vägen och jag planerar redan nästa tävling.

Det som varit lite kul är att jag bidrar till att det planteras riktiga träd som påverkar miljön. Men roligast har varit att få elektroniska vykort längst med vägen som berättar om landmärken, historia och sevärdheter.

Nu ska jag bestämma vilken sväng jag ska gå denna gång.

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards