TALLUGGLAN

Alla inlägg under april 2014

Av helena - 27 april 2014 17:28

Så var det söndag igen och en härlig ledighet är över för denna gång.
Har i princip inte gjort ett jota. Typ bara legat på soffan och pillat naveln, men det behövs det med i bland :) 
Hela veckan har jag funderat på att ta en extra lång promenad bara för skojsskull.
Bara strosa runt i naturen och njuta av värmen och det härliga vädret. Sitta på en sten, stirra ut över en äng och bara vara... Så i dag, sista dagen av "frihet" packade jag en liten ryggsäck med vattenflaska och en banan och strosade ut genom dörren.

Började min promenad mot Färsna och hamnade på Roslagsleden.
Ingen tid att passa och inget speciellt mål i sikte, utan bara vandra runt och vara...


Strosade en bit på Banvallen och förbi "bangårdsstugan". Fortfarande förvånad över hur nära det gamla spåret de måste bott. 
     

Hamnade i en hage vid Vigelsjöstall där jag tog en paus i vitsippsbacken. Satt ett tag i solen och lyssnade på fåglarnas prat i sjön och tittade på pissmyrorna som sprang över mina ben... 

    

Min lilla långpromenad fortsatte genom reservatet och ännu flera vitsippor och knoppande träd


  Uppe på "Södraberget" blev det en lite längre paus i sällskap av en banan och ett gäng turistande turister... 
Innan jag vände hemmåt fortsatte jag ner i parken och gick längst med vattnet.
Blev en sväng utomhus på närmare 3 timmar (gick 10,6 kilometer),  om jag räknar in pauserna och träff med vännerna :) Kan i allafall inte klaga på att jag inte fått syre i dag :)
Är vidrigt trött soffan blir nog min vän för resten av kvällen.  

Av helena - 27 april 2014 12:13

Att sitta mitt i en vitsippsbacke i en kohage och lyssna på fågelkvitter och vingslagen från en landande svan, är livet!
:-)

Av helena - 26 april 2014 16:57

Vårruset är snart och från att ha varit ett lag är vi nu nere på 2 skallar! Senast 25e ville jag ha anmälningssumman på mitt konto och jag hade hoppats att folk kunde ansvara själv för datum, tider och anmälningar men tydligen inte och jag har tröttnat på att tjata...
Så i kväll efter promenaden, betalar jag för två skallar.

Av helena - 26 april 2014 14:45

Har av lathet cyklat runt hela vintern på "Postkodcykeln, så i dag var det dags att plocka fram "Vita häxan" ur förrådet.  Det enda egentliga problemet har varit en pyspunka på bakdäcket och operation däckbyte inleddes... 
Första problemet var att baxa upp fanstyget till lägenheten och efter ett par svettiga minutrar, stod hon tillslut i vardagsrummet.
     

Att få av själva däcket från cykeln var inga problem, men att byta slang...  Efter många svordomar, en evighet på balkongen och en rygg som grät av smärta, var det tillslut i allafall gjort och därefter blev monteringen en barnlek :)

Det mest spännande runt hela projektet är att se vad som funkar på cyklen, när jag är klar.
Vid förra däckbytet återfanns bara 3 växlar av fem och i varje gupp så växlade den automatiskt till annan växel, mycket spännande :)  
Vid testturen nu så upptäckte jag att det nog blir ett besök hos farbror doktorn för min häxa.   Har hört att det kan vara bra att ha fungerande bromsar samt så tror jag att kedjan behöver bytas och  om några växlar hamnar på rätt plats, så blir jag glad :) För stunden så finns inget riktigt fungerande på den, men vad gör väll det, när jag kan rulla fort :) 
 



Av helena - 25 april 2014 09:32

Inför 2-års kontrollen vill systrar och läkare ha mitt blod. Så min sista lediga dag passade jag på att lämna det.
Har en känsla av att jag kommer få underkänt...

Av helena - 24 april 2014 21:39

Fick en idé i går och hela dagen har gått åt till pysslandet. Minns inte ens när jag senast hade en heldag att bara göra kul sasaker :-)
Blev bättre än jag trodde, men fortfarande mycket kvar till perfekta (i mina kritiska ögon) :-)

De flesta såg dock ut såhär och burkarna/glasen släppte endast när gipsen slogs sönder, de satt benhårt!! Det blev en kasse m gipsskärvor som kastades...

Av helena - 23 april 2014 20:15

I går var jag på party. Tanken var att inte gå överhuvudtaget, då jag inte har råd att köpa en enda pryl. Men ändå hamnade jag bland ett gäng glada "kärringar" och en malplacerad herre. Och eftersom jag inget skulle ha, så lusläste jag katalogen och gick därifrån 175 :- fattigare...
Jag vill inte ha något party själv och vägrar vara värdinna, så självklart är alla välkomna i augusti på party...

Jag vet inte hur jag gör för att allt ska bli sååå spegelvänt mot min egentliga vilja.

Av helena - 19 april 2014 13:10

Blev en liten väntan innan bussen kom, men jag slapp stressa i allafall :-)

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards