TALLUGGLAN

Alla inlägg under november 2013

Av helena - 29 november 2013 21:44

I dag har det varit en typsik Helena dag, huvudet under armen och egentligen för trött för att vara vaken...

Men i morgon får jag främmande och då bör julen vara uppe, resterna efter det vanliga koaset undanstökat  ( jag vill att mitt besök ska kunna komma längre in än ytterdörren) och dessutom bör jag ha hittat dammsugaren (kaffe med astmaattack blir det annars) ...  


Dagen har som sagt varit en vanlig Helena dag och jag trodde att jag fått med alla "Måsten" och "komihåg", i går när jag satt lapparna på dörren...



Jag trodde inte att jag skulle behöva skriva upp "Fika med Annie kl 14.30" ... Jag menar, normala människor behöver inte påminnelser för trevliga fikan och träffa vänner. Men jag behöver påminnelse för att släppa in katterna från balkongen och behöver påminnelselappar för att påminnas om inköpslistan på kylskåpet...

Hamnade utanför porten och hade ett trevligt samtal med min nya granne och hade inte en tanke på att jag hade bråttom...  
Det blev en väldigt snabb snabbfika om man säger så. Jag tror aldrig att jag kastat i mig kaffet snabbare någongång. Men nästa vecka gör vi ett nytt försök till en fika och skam den som ger sig eller kanske snarare 3:e gången gillt :) 


Efter fikat blev det en sväng på stan och en promenad längstmed ån med målet att hamna på gymmet och prata med instruktör, men något kom ivägen och inte förrän jag var hemma insåg jag att gymmet var glömt.
Istället blev det upp på vinden i jakt på två stora lådor julsaker. Någongång i höstas ställde jag de nära dörren så de skulle vara lätta att hitta vid jul, men mycket hände efter det och jag hittade de längst underst i två högar med 8 lådor... Bara att släpa ut ALLT i förrådet för att få ut rätt lådor och sedan in med allt skit igen, innan jag kunde bära ner julen till lyan. Så sedan ca 17 har jag städat lya, hängt upp kulor, svurit åt trasiga ljusstakar och trasslat katten ur glittret.

I morgon är en ny dag och mycket kvar att göra innan jag kan bjuda vännerna på kaffe och bortgjorda pepparkakor.   



      



Av helena - 28 november 2013 20:57

Kom i dag på att julgardinerna skulle upp även i år och dessa hittade jag längst inne i garderoben under en liten katt. Tror dessutom att halva katten satt på gardinen, så det var bara att larva ut i tvättstugan. Men många timmar och X-antal svordomar senare är gardinen på plats. Birde dock behöva stryka fanstyget, men måste nog lösa ut lite mer lugnande på apoteket, innan jag plockar ner gardinstången igen!!

I morgon ska jag på jakt efter jullådorna på vinden, men troligen står lådorna inte där jag ställde de senast...
Jag tror jag har tomtar på vinden som möblerar om :-)

Av helena - 27 november 2013 19:33

Sitter i ett hav av garn och tillverkar små garntomtar som ska bli julklappar, alla i familjen får tre tomtar var att hänga i granen... 
Okej, inte riktigt så illa är det med fantasin :)  
Det blir lite annat än tomtar och det är inte bara garn som används heller.



Mitt i den ekonomiska katastrofen kom jag på att jag både kan sticka samt  en STOR resväska med garnnystan. Jag har även en ganska dammig symaskin +3 flyttlådor med tyg och två byrålådor med papper, färg och annat kul att pyssla med. Och jag får ju inte glömma att jag en hjärna full av idéer och skulle ideérna ta slut så har jag många tidningar att studera. 

 

Jag gissar  och har en stark känsla av att jag under resten av månaden och även lååångt  in i nästa månad kommer att vara ganska osynlig på eftermiddagarna....  

Av helena - 25 november 2013 21:50

Med alla räkningar och endel skulder betalade så blir det även denna månad mycket fibrer i maten (gnaga på tavelramarna) och jag tvingas även konstatera att julen även i år inträffar i helt fel månad!!

Julklapparna såg för ett par timmar ut att utebli helt från Maxes sida.
Men även om ekonomin saknas så är jag rik på fantasi :-)
Det kan nog trots allt bli lite klappar under granen...

Av helena - 22 november 2013 13:45

...ljuset och det vita! 


   

Av helena - 21 november 2013 17:57

Dålig dag, dåliga val...
Men i morgon är en ny dag och nya friska tag!

Av helena - 20 november 2013 17:36

Kom inte på någon passande rubrik, helt enkelt :) 


För läääänge sedan byggde jag hemsidor från grunden med HTLM "koder" och blev ganska duktig på det (för att inte skryta alltför mycket :) )
Men åren har gått, Maxen har åldrats, hjärncellerna dött och jag har nu problem med en blogg där allt redan är färdigt och det bara är att klicka på rutor för att få bloggen att bli som man tänkt sig...  

Det blir liksom inte som jag vill, men skam den som ger sig och i ytterligare 10 minuter kan jag svära, innan jag lämnar bloggen åt sitt öde... 


Wohoo vad jag känner mig som en höna... En riktigt bränd sådan!! 


Av helena - 20 november 2013 15:31

Lagom kallt ute  men hjälp vad grått det är!! 
Ingen vit snö som ger ljus och inga vackra löv som ger glädje. 

I väntan på det vita, kommer lite tidigare minnen... 



Det som göms i snö... 

 


...Tyst är skogen och nejden all, livet där ute är fruset, 

 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards