TALLUGGLAN

Alla inlägg under augusti 2012

Av helena - 22 augusti 2012 16:15

Hittade dessa 50 frågor hos Emelie 

 

1. Vad heter du? Helena

2. Hur gammal är du? 36

3. Vart bor du? Norrtälje
4. Hårfärg? "råttfärgat"
5. Ögonfärg? Blå
6. Hur lång är du? 164 cm
7. Kär? Nja...  :) 
8. Singel eller upptagen? Singel
9. Hur många har du kysst? 
10. När och vem kysste du senast? Hemligt
11. Har du hånglat med någon av samma kön? Nej!
12. När hade du senast sex och med vem? ....
13. Hur långt är ditt längsta förhållande? ...
14. Dumpat någon? Ja
15. Blivit dumpad? Ja

16. Vad för killar/tjejer föredrar du mest? Jag vet inte
17. Vad har du för mobil? en LG 
18. Om du vann en miljon, vad skulle du göra? massa roliga saker

19. Favoritland? Island är ett land jag vill åka till
20. Favoritfärg? Rött, blått och svart
21. Film? Sagan om ringen
22. Bok? Många favoriter men serien av "Diana Gabaldon" tillhör favoriterna 
23. Killar eller tjejer? Killar
24. Vad gillar du mest med dig själv? ...
25. Vad gillar du minst med dig själv? Finns mycket jag skulle vilja ändra
26. Nämn en person du aldrig skulle klara dig utan. Bästa grannen som alltid ställer upp för mig.
27. En person du älskar ...
28. En person du hatar - Finns många personer jag ogillar
29. Ut och festa eller myskväll? Myskväll!
30. Saknar du någon just nu? kanske det
31. Vad är det bästa som hänt dig? Min operation
32. Beroende av något? Är fortfarande rökare :) 
33. Ditt livs största misstag? Det håller jag mig för mig själv.
34. Om du fick välja en enda person att umgås med resten av ditt liv, vem skulle det vara? Kan inte välja bara en person.
35. Har du några tatueringar? nix, inte ännu.
36. Piercingar? Ingen
37. Vem är mest lik dig? Pappa:)
38. Har du någon förebild? Finns personer som jag beundrar, men förebilder..
39. Vad ska du göra idag? Ta mig i kragen och försöka göra något kreativt
40. Vad är det värsta du vet? Folk som ljuger
41. Vad är det bästa du vet? En varm klippa vid havet :)  
42. Vad åt du senast? choklad
43. Vad vill du ha just nu? En glass
44. Vad köpte du senast? Kattmat
45. Vem är din favorit kändis? Har många :) 
46. Vilken är din favoritställning? ...
47. Tränar du? yeess!
48. När går du och lägger dig? Försöker lägga mig vid 21 snåret för att komma upp i tid på mornarna
49. Vad är klockan nu? 16.09
50. Är du nöjd med ditt liv?Nja

Av helena - 19 augusti 2012 14:18


Härliga minnen från en tidigare sommar :)  


Av helena - 15 augusti 2012 21:29

Tillslut så pallade inte skallen mer och nu sitter jag här på balkongen på min 3:e "lediga" dag och bara slappar. 


Läkaren tyckte att jag skulle ta ledigt resten av veckan att vila på, att samla kraft och sova...
Jag tror att det var ett bra beslut, då jag faktiskt bröt ihop på jobbet och inte kunde stoppa tårarna. Ett brutalt uppvaknande även för mig.Så jag följer doktorns order med ett par dagar att bara slappa, ta det lugnt och tid att bara tänka på mig själv.
Släppa alla tankar på jobbet och vifta bort det dåliga samvetet som sitter på min vänstra och tjattrar. 
Det är lättare efterråt att se var det började gå utför, än när man är mitt inne i karusellen och allt bara snurrar. 


Sommaren har varit hemsk och jag har tagit på mig uppgifter och ansvar som inte varit mina, men det är ju sån jag alltid varit. Har jag kunnat hjälpa andra så har jag gjort det.
Alltid levt med tron att andra är viktigare, att andras jobb är viktigare än mitt och vetskapen om att om inte JAG gör jobbet så blir det inte gjort och det MÅSTE dessutom bli bra gjort, så då har jag gjort det... Helt fel att tänka men så är det att ha "duktigaflicka syndromet" och det är något som jag alltid levt med och att bryta gamla mönster tar tid.

Men jag måste lära mig att säga"nej", att tänka på mig själv i första hand och ignorera känslan av att jag sårar genom att säga "nej".


Jag är den enda på jobbet som inte haft semester och det har varit ont om vikarier. Så jag har förutom mitt eget jobb som jag stressar igenom på min 75% tjänst även ""tvingats" pga vikariebrist att axla min kollegas mantel och även göra hans 100%iga tjänst på mina 75%. Jag har alltså under 3 veckor lyckats klämma in ett 175% jobb på mina futtiga 75%.
Under 3 veckor har jag oroat mig för att hinna med jobbet, jag har letat efter vilsna vikarier som gått vilse i huset,Hjälpt mina andra kollegor med deras jobb, samt småfixat saker som ingen har haft tid/lust/möjlighet att göra. Jag har under 3 veckor inte sovit utan störningar och drömmar, åter börjat käka insomningspiller och känt hur irritationen legat och bubblat som en vulkan inom mig.

Eftersom jag inte heller fick det förväntade stödet från chefen i början så rullade allt på i en allt högra fart, tills kollegan kom tillbaka och min hjärna fick en första chans att pusta ut... och bryta ihop! 


Att jag ( när jag mådde toppen och levde ett lugnt liv) dessutom gav massa löften till vänner som jag nu försöker att fullfölja, gör inte saken bättre. Jag har ett par skisser till tatueringar att göra, 2 pippitröjor att sticka och X- antal mössor att sticka... Jag har börjat på den minsta tröjan, men jag vete tusan hur jag ska finna orken eller tiden att få den färdig. Känner mig som en svikare när jag ger en massa löften som jag inte kan hålla... Eller för stunden inte kan hålla. Stressen att veta att jag kommer att misslyckas tär även det på psyket och allt bara snurrar allt fortare i försöken att prioritera. Prioritet har aldrig varit min starka sida, då jag vill ha allt gjort NU!

Hur bestämmer jag vad som är viktigast att starta med? 


Nu sitter jag i allafall på balkongen och njuter av den kalla sommaren. I ett par dagar till kan jag skita i vem som tagit över mitt jobb och vad som händer på jobbet. jag kan tillåta mig själv att njuta av ett glas vitt mitt i veckan och långa sovmornar.   

 


Av helena - 2 augusti 2012 22:01

Cirkus 2 månader har gått sedan operationen och jag mår fortfarande toppen… eller kanske snarare bättre än toppen!

Det har blivit lättare att röra sig, jag är piggare och gladare men framförallt så känns livet roligare.


Jag haft magvärk en gång och hamnade på akuten, men det visade sig vara urinvägsinfektion, så lite piller löste det problemet   :)

Men i övrigt har jag mått kanon och trots allt jag hört om saker jag inte kan eller SKA kunna äta efter operationen så är det enda jag (hittills) inte ”tål”, bara stekt ris samt babyspenat och det är saker som jag kan leva utan. Men vissst finns det saker som jag undviker, bara för att jag inte bör äta det. 

 

Sedan operationen den 21 maj har jag förlorat ganska exakt 10 kilo och även om jag fortfarande inte ser dessa kilon själv, så avslöjar kläderna den förlorade vikten och jag har börjat rensa garderoben på kläder som jag numera drunknar i :D  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards