TALLUGGLAN

Alla inlägg under april 2013

Av helena - 30 april 2013 22:00

Nu har jag varit på Björkö o firat valborg. Behöver väll knappast berätta vad jag känner inför den platsen :-)

Av helena - 30 april 2013 12:31

Mycket mutter blev det, men den blev helt okej.

Av helena - 30 april 2013 09:40

Ska i dag roa mig m att göra klart ett litet konstverk som har varit i planeringsstadiet under närmare 3 år :-)

Av helena - 28 april 2013 18:45

Denna månad har framförallt varit otroligt blöt :) 

All mark närmast ån och Lommaren har legat under vatten. Alla mina vanliga promenadvägar har varit sjöblöta och jag har varit tvingad att hitta andra stråk att knata på.

 

Roddklubben har aldrig haft så nära till vattnet

som de haft denna månad. 

Morgonfika på bryggan har 

inte varit att rekommendera

 


Bilderna under är tagna på samma plats men med någon dags mellanrum.

Stallet ligger uppe till höger... 

   

 

 


Av helena - 28 april 2013 12:52

Satte en deg innan frukosten, som blev dessa skönheter :-)

Av helena - 28 april 2013 12:51

Satte en deg innan frukosten, som blev dessa skönheter :-)

Av helena - 27 april 2013 20:45

Vem är det som går och går, men aldrig kommer fram?  :) 


Denna månad har jag enligt "runtastic" vandrat 69,0 kilometer...  

Det är ett par mil som jag har knatat med musik i öronen och massa tankar snurrande i huvudet.  


Promenerandet underlättas av att miljön är underbar!!   



   

Av helena - 27 april 2013 18:55

Mer bilder än text blir dagens händelser erftersom en bild säger mer än tusen ord :)  

 

          



Em önskade sig en hallontårta och det fick hon :)

Den blev dessutom otroligt "pluttinuttig". 
Ser ut som en stor tårta men är i själva verket storleken "Fralla".

 


Vi övriga som inte har allergi bjöds på sammalika men i större format och i dubbel upplaga.  

Otroligt goda var de och hade jag inte varit så mätt efter smörgåstårtorna så hade jag tagit en omgång till.

Gelén ovanpå var en ny erfarenhet, men var lättare att använda än vi trodde den skulle vara.

Nu vågar kanske även jag testa den på en tårta.

 


SMÖRGÅSTÅRTORNA

Min favorit blev den med skinka, men bägga var dödligt goda!  :) 

Att de står under natten och saftar till sig, gör mycket för smaken...

(Recept dyker upp i senare inlägg, när/om jag lyckas komma ihåg att kopiera det ) 

Hur många timmar det tog att göra dem, har jag inte orkat räkna ut, men en lättnad var att "krämerna" var klara och bara för mig att kasta på dem på brödet.

Karin fick det jobbiga jobbet att gegga ihop rörorna, medan allt det roliga lämnades till mig :) 

 

 


Tack Karin för att jag fick "leka" med smörgåstårtorna och ett stort tack för att jag blev bjuden på firandet av den nyblivna tonåringen.

Hade en otroligt trevlig dag  tillsammans med din superhärliga familj!!  


TACK!!

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards