TALLUGGLAN

Alla inlägg under september 2010

Av helena - 30 september 2010 13:33

Försöker hitta kulig musik att ha på gymmet, men min fantasi är i dag begränsad så jag hittar inget kul att lyssna på. 


Förslag på härlig musik mottages med tacksamhet  :D  

Av helena - 28 september 2010 19:30

Målade som sagt två tavlor som inflyttnings present till träningskompisen och hennes nya lya.


Här är resultatet!!


  

  

             Tavlorna är i bomullsväv uppspända på ramar i stl 50 x 50 cm. 


Av helena - 27 september 2010 19:22

Ytterligare bilder på den enda som gillar att bli fotad i hushållet  :) 


   

  

Jag har en kisse som gillar närkontakt och verkligen hatar att bli lämnad ensam och övergiven i ett rum.

Så medan jag skriver, så ligger Zasso på sängen... i någon väska :)   

  

Och slutligen en bild av det mer udda slaget  


  

Av helena - 27 september 2010 18:51

Efter att i över ett år ha levt med öppen yta över soffan så är den tiden nu över :)


Har funderat både vitt och brett över vad jag ska hänga på väggen och även om jag överhuvudtaget vill ha något där...

Ska jag köpa en tavla, eller bara köpa en vacker affisch och rama in eller kanske ska jag göra något själv och hänga upp... 

Valen har varit många och idéerna ännu fler, men nu är det slutfunderat och konsten hänger nu på plats!

Även inramade blev de tack vare min gulliga bror  :)  



Tavlorna utan ram:


  

Bilderna är vardera 40 x 30 cm.

 

    

Och så här blev det inramat... 

  

Det bästa är att jag lätt kan byta motiv på tavlorna, den dagen jag tröttnar :)


 

Av helena - 27 september 2010 14:57


  


Efter ett par veckor i soffan är jag nu fylld av energi men samtidigt inte... Svårt att förklara, men även om kroppen vill ut och röra sig, så känner hjärnan för att dra överkastet över huvudet och bara vara. 


Trots att halsen fortfarande värker, vill jag till gymmet.

Vill sätta mig på en cykel, höja volymen på mp3:n och bara...muttra. 

Är så trött på mig själv som aldrig lär av misstagen. jag borde vara van vid det här laget, men ändå gör det fortfarande lika ont. 


Hur gör folk för att komma över sin besvikelse?

Är det bara att skaka av sig problemen och ta nya tag eller?

 


  

Av helena - 25 september 2010 16:48

Hela denna månad har jag legat i soffan och hostat! 

Det är vad det känns som det enda jag gjort i alla fall.

Hinner bli nästan frisk från förkylningen bara för att knuffas av en bacill jäkel och åter hamna i soffan utan vare sig energi eller vilja.

Hatar att vara sjuk, det finns så mycket annat som jag vill göra. men när det tar en hel evighet att förflytta sig de fem metrarna till köket, så skulle det ta två evigheter att knata utanför dörren.

Jag behöver komma till gymmet! Jag vill ner till gymmet och svettas floder, men min rinnande näsa, mattheten i kroppen och sandpappret i halsen gör att jag nog snarare hör hemma i soffan än på gymmet för stunden.

Såg i går i spegeln att jag påminner väldigt mycket om en övergiven albino kanin... Knallröda ögon och stripig päls...  


Månaden är nästan slut och förutom stirrat på teven och förbrukat en massa näsdukar, har jag inte hunnit göra så väldigt mycket.

Ett besök på Arbetsförmedlingen blev det visserligen och planerna för projektet "RESA" börjar ta form. Har även träffat kvinnan som ska bli min personliga... "mentor" (eller vad man nu ska kalla henne) i projektet.

Även en del av Östersjön har jag hunnit med denna månad och ett samtal till CSN, blev det också. Östersjön var kuligare än samtalet, om man säger så... 


Denna månad blev det även ett besök hos optikern. Insåg vid den förra förkylningsperioden att glasögonen jag har (ibland) för att se på tv, inte är lika bra som de varit. Jag såg plötsligt bättre utan brillor än med dem, så ett besök hos optikern var med andra ord på tiden att göra. Det visade sig att det inte bara var ett par glasögon jag behövde utan TVÅ par. Behöver tydligen även ett par när jag läser...

Funderar på att skaffa ledarhund när jag ändå håller på!!!

Så nu i bokhyllan ligger tre par glasögon prover. De tre par som jag gillade, ratades av både träningskompisen och min lillebror. Kan erkänna att de kanske har rätt, men jag måste ändå vänja mig vid de mer mörka och synliga bågarna, som de valt ut åt mig. (bilder kanske kommer!) 



Av helena - 14 september 2010 10:30

Efter att ha varit med på ny invigningen av träningscenter och fått ett presentkort på kryssning, så hoppade jag och träningskompisen på Cinderella. 

Trodde första att vi skulle vara ganska ensamma på båten, eftersom det var en måndag. Men efter att ha kollat runt i kön till båten var vi säkra på att inte vara de enda som åkte, men det såg ut som om det var vi två bland alla pensionärer som skull välta båten. 

Till min glädje så var det även lite yngre människor som åkte. Att det även skulle vara skrikiga ungar med på färjan, blev vi varse om under middagen...  Bordet bredvid hade två gaphalsar, en mor som sprang som en iller och en väninna som verkade leva i sin egna lilla värld och inte hörde barnen...

Inte direkt en rofylld middag! Men maten var god och vinet gick ner.  


Innan kvällens nöjen hamnade vi på frågesport och till min stora förvåning så var jag en av de tre som vann!!  Jippie och kors i taket! med tanke på att frågorna hamnade om "Jack Daniels" kunskap, så hade jag inte såååå stora förhoppningar om att ens klara en fråga. Men eftersom det gått en dokumentär på tv om den mannen, så blev det ett ganska många rätta svar på lappen. Vinsten blev en Jack Daniels t-shirt samt en Marianne påse.

 

Träningskompisen hamnade senare på dansgolvet och jag hamnade bredvid som drinkhållare. Dansade en dans, men det var i snurrigaste laget och inget för mig.


Dagen efter hamnade vi på ytterligare en frågesport, men den gick åt skogen! Och efter det blev det allsång på caféet... 




    


Regnbåge över Stockholm!!   


59 kort knäppte jag på resan. Kan erkänna att de jag tog i nyktert tillstånd blev SÄMRE än dem då jag knatade runt med alkohol både i glaset och i kroppen.

Av helena - 13 september 2010 12:30

Tröttnade på min tråkiga IKEA skärm som var och varannan människa har hemma. 

Knatade ner till tygaffären och kom hem med lite band och glas stenar.

Någon timme senare kunde jag placera min "nya" lampa i fönstret och glädjas åt att vara den enda i området som har just denna.



  


  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards