TALLUGGLAN

Alla inlägg under maj 2011

Av helena - 19 maj 2011 23:45

Jag gör ju som sagt arbetsträning hos en möbeltapetserare här i Norrtan.

Tiden har bara rusat iväg och det är närmare sju månader sedan som jag började där och ingen dag är den andra lik :)

Efter att i ett par veckor ha prismärkt alla tygproverna, så är jag sedan en vecka åter tillbaka bland möblerna och slåss igen  med "min" stol.  

Tidigt i våras "strippade" jag stolen, dvs plockade av allt tyg och förvandlade den till ett trä skelett så nu håller jag åter på att förvandla den till en sittbar stol. Lager på lager har jag lagt.

Plockat på tagel och plockat bort tagel. Jag har häftat en massa, svurit massa gånger och plockat bort klammer. Jag har dragit i tyget tills det knakat och sytt mig i fingrarna...

Men nu börjar den bli klar och det saknas bara ett band som döljer häftandet.



 


Av helena - 2 maj 2011 22:28

Från att ha varit sommarvärme ute, så är det åter vinterjacka som gäller! Huttrar som en gris och då är jag ändå inomhus!!! 

Upptäckte i tisdags när jag i stilla ro satt och läste, att min "kära" granne ovanpå min lilla lya fått ett nytt intresse. De har skaffat trummor och dessa testades under hela tisdagen... Var jag glad eller var jag glad!?!?!  


Nytt på området är även nätet på min balkong! Märkte igår att jag har en liten utbrytarkung boende hos mig. Hela Boris hann ut genom ett minimalt hål i nätet, innan jag fick tag på bakfoten och kunde dra tillbaka honom på rätt sida av stängslet. Zasso undrade vad jag pysslade med när jag drog i rymlingen, så även han var framme och testade hålet...  

Det blev utegångsförbud för båda katterna och ett par hundra kronor fattigare i plånboken för mig då jag var tvungen att köpa ett nytt HELT nät och sätta upp  :( 

Så efter jobbet blev det springande i affärer i jakt på kattnät, vilket inte var det lättaste att finna men jag hittade det dock. Kvällen har jag tillbringat ett par timmar i kylan på min balkong och hade det inte varit för Annie så hade jag väll fortfarande stått kvar där ute totalt intrasslad i fem meter nät. I morgon fortsätter arbetet med att göra balkongen djursäker och även det stora nöjet att rensa den på massa skräp som legat sedan höstas!! 


Nu skall jag krypa ner i värmen under täcket och hoppas att katterna lägger sig som håriga värmedynor på min värkande rygg. 


 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards