TALLUGGLAN

Alla inlägg under oktober 2010

Av helena - 30 oktober 2010 12:46

Kan konstatera att med alla räkningarna betalda så är jag åter fattig!

Tycker att det finns så mycket på kontot, men vips så är de borta och det behövs bara ett litet knapptryck för att de ska försvinna...   Suck! 


Ska nu sätta mig och räkna ut vad jag kan dra in på. Troligen så blir det knäckebröd och billig saft som jag får bjuda på när jag fyller år... Å andra sidan så kanske jag då slipper att ha främmande varje gång jag kommer ett år närmare gravstenen :D 

Av helena - 30 oktober 2010 00:53

Det var länge sedan som jag var inne och skrev. Det har liksom inte hänt så mycket som är värt att skriva om och det som hänt vill jag liksom inte skriva om... 

Jag vet! Hur otroligt det än låter, så finns det saker som jag faktiskt vill hålla för mig själv :D 


Var på Väddö nu i veckan och hade en kompis med mig ut.

Det hon sa fick mig att fundera på världen efter denna och på släktingar som gått bort...

Hon berättade en del saker som jag innerst inne kanske vetat om, men inte velat se och även vissa saker om mig...  

Det är svårt att skriva om, utan att avslöja för mycket och jag vill fundera på det hon berättade innan jag skriver ner det.


I övrigt har väll inte så överdrivet mycket hänt. Jag lallar runt i min lilla värld och pysslar :)  

Försöker kliva upp i hyfsad tid på mornarna och få ut det mesta av dagarna, men dessvärre blir det sällan som jag planerar och de senaste dagarna känns det som jag rullar ur sängen lagom till middagen :(


I morgon blir det förhoppningsvis lite fynd på loppis i Görla och efter det blir det affären för att handla lite ingredienser till bullbak.

Har städat hela köket i dag, så nu finns det plats för plåtar och deg på bänkarna.  


Av helena - 29 oktober 2010 16:30

  

Av helena - 24 oktober 2010 16:15

  

  

Av helena - 21 oktober 2010 22:59



Efter ett besök hos grannen i går och fått lite råd, så mår mitt psyke bättre dag

än i går. Har haft tid att smälta händelsen och även funderat över vad jag kan göra åt problemet. 

Så länge jag bara går runt och muttrar, kommer ingen förändring att ske så nu håller jag på att planera hur jag ska handskas med läkaren.

Så denna såpa kommer garanterat att fortsätta efter reklamen     



Dagen har annars varit lugn. Huset fullt har det känts som, då soffan blev full av vänner...  Eller i allafall två vänner som bredde ut sig i soffan.

Vid skymningen knatade jag till grannområdet och hamnade på... syjunta. 

Har alltid tyckt att syjunta är för äldre tanter och plötsligt sitter jag där i soffan med stickningen i knät och kakor på fatet...  Börjar helt enkelt bli gammal :) 



  













Av helena - 20 oktober 2010 18:45

...får man höra sanningen.

Det är ett ordspråk som jag hört i många år.

Men jag kan nu även lägga till läkare i den kategorin...


Men visst finns det vissa sanningar som av olika skäl inte bör sägas och även sanningar som går att diskutera. 

Jag menar.

Om jag går in till min granne som lever i oordning, så behöver jag inte påpeka för henne att det är rörigt, eftersom hon garanterat vet det själv...

Jag behöver inte höra att jag är överviktig, det har min spegelbild visat mig hela livet, så det vet jag redan... Varför säga självklara saker, bara för att de "ska" sägas? 

Vem är det som bedömer vad som är normalt och onormalt? Bara för att jag inte ser ut som andra, är jag för det onormal?? 



Vart vill jag nu komma med detta?  Jag var i dag och hämtade mitt läkarutlåtande på psyk, eftersom min handläggare måste ha det för att bedöma om jag har rätt till hjälp denna månad. I hissen ner från psyk, läste jag igenom läkarutlåtandet och sedan var min dag förstörd!! 


***********

UTDRAG UR MITT LÄKARUTLÅTANDE


Fråga 2. Redogör för det nuvarande medicinska tillståndets förlopp fram till senaste undersökningen. Ange även den vård och behandling som getts samt resultatet av detta. 

Svar: pat är remitterad till Norrtälje psykiatrin 2010 via Arbetsförmedlingen. Orsak till detta var utmattning och tecken på social fobi. Man har gjort en utredning här som ledde till diagnosen ADD.

Pat är kraftigt överviktig kvinna, väger 100 kg. Pat har nu pågående medicinering för ADD- problematik men också de symptom som pat uppvisat tidigare i form av social fobi. 


*************


Pat är kraftigt överviktig kvinna, väger 100 kg... (?!?!?!)  

 Vad fan har min vikt med ADD att göra??? Varför inte även redovisa om min psoriasis om hon ändå måste skriva om annat utöver min ADD!


Ska jag tolka detta, att jag har ADD pågrund av min vikt?! vilket betyder att om jag går ner så blir jag frisk i huvudet!?? 


Fattar inget, men det var sårande att läsa. Enda gången jag vill ha min vikt i läkarutlåtandet som skickas till AF, Försäkringskassan samt Soc är om jag sökt för mina viktproblem, eller om min vikt kan hindra mig från att jobba Vilket den inte gör!!!

Kraftigt överviktig!?  i jämförelse med vad???   Om häxläkaren jämför min fysik med sin egen, så är jag stor. Men det finns många som är bra mycket större än mig! Överviktig, kan jag hålla med om, men KRAFTIGT överviktig...  TACK för den käftsmällen!!!

Som om jag inte har tillräckligt dåligt självförtroende utan att en häxa ska komma och nedvärdera mig...



************



 Hellre överviktig än oviktig... 
Men helst vill jag bara vara mig själv och viktig i mina vänners ögon...

  








Av helena - 19 oktober 2010 16:15

  

Av helena - 17 oktober 2010 14:43

Min syster fyllde år och bara ett par dagar innan vi skulle fira henne fick jag en beställning av henne på en tavla. 

Beställningen var väldigt svävande gällande motiv och storlek.

Det enda jag egentligen hade att gå efter var att den skulle vara färgglad... 


Så på cirka tre dagar gjorde jag denna "sak".
Lite mer färger än jag är van med, men den blev bättre än jag trodde.

Jag utgick från naturens färger, som den har för stunden...  


Syrran blev dessutom supernöjd! 


  



           Stl på tavlor:  30 x 40 centimeter 




  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards