TALLUGGLAN

Alla inlägg under januari 2013

Av helena - 26 januari 2013 22:34

Nu är sockorna till Sarah klara. Ett par lila o ett par rosa. Trots att jag stickat i stort sett hela dagen, så funkar lederna bra. Fattar inget, men ännu vågar jag inte börja på något större projekt.

Av helena - 19 januari 2013 22:40

Fullt upp hela dagen. Loppis i morse med Karin och sedan plockades julen ner i lådor. Skulle få besök så jag bakade även en plåt frallor. Besöket fick dock huvudvärk och ringde återbud bara för att ändå dyka upp ett par timmar senare :-) Men då var frallorna redan i frysen så jag bakade även en plåt med kolakakor som tyvärr blev i knaprigaste laget. Nu har besöken lämnat lyan o jag sitter själv med trötta katter och levande ljus.

Av helena - 18 januari 2013 22:11

-13 visade termometern när jag slutade jobba, men med rätt kläder så var det skönt ute. Det blev cirka timmen som jag knatade runt, innan jag återvände till värmen i lyan. Måste bara upprepa det jag sagt tidigare, Norrtälje är vackert och vintern är något extra!

Av helena - 16 januari 2013 16:54

Åter har Norrtälje täckts i snö och en i mina ögon vacker stad, har blivit ännu vackrare.

Av helena - 13 januari 2013 20:48

Äntligen tid och ro att skriva, men bättre sent än aldrig :)

Och för större suddigare bild så är det bara att klicka på den lilla suddiga bilden :D 


Konserten i Albert Hall var super!

Medan jag och Maria hämtade ut våra biljetter som var undanlagda så gick Agneta och tog bra platser.

Tredje raden från scenen hamnade vi på och för mig var det första gången som jag hamnade på vänster sida om scenen
och det kändes som en ovan plats då jag känner mig mer "hemma" på höger sida...  Mycket svårt att förklara.  :)


Själva konserten var indelad i tre block där första delen var bandet JTR. Tre unga grabbar som av vad jag förstod det denna kväll hade sin första större spelning.
Jag som främst kommit för att höra Ekborg, blev glatt överraskad av grabbarna och musiken.
Jag kontaktade dem dagen efter på FB och tackade för en trevlig kväll, jag hoppas att jag kommer att höra dem igen!

     



Del nr 2 bestod av Moa Lignell. Eftersom jag inte sett Idol eller liknande talangprogram sedan istiden, så var Moa ett nästan okänt namn för mig. Jag reagerade dock på namnet när det dök upp under "min stora dag" för några veckor sedan på tv, men annars så var hon okänd för mig. Och ärligt talat så...


 

   


Kvällen gick från mindre känd, till något mer känd för att slutligen avslutas med Ökänd.
Så i den 3:e delen av konserten hamnade slutligen Anders på scenen, tillsammans med Bengt Magnusson och Husbandet.
Jag plockade fram kameran, knäppte som en dåre (bara dåliga bilder) och njöt där i mellan av underbar musik.
Glädjande nog framfördes både "Intill" och "Allting som hon gör". Två låtar som jag verkligen gillar.
Håller tummarna för att jag på spelning framöver även kommer att få höra "Det borde vara jag" som blivit en av mina absolut favoriter.

Det var verkligen en toppen kväll och som alltid njöt jag till 100%.


 

Efter det sista framträdandet som var en duett mellan Anders och Moa, så blev det mingel med tilltugg.

Det bjöds på cider/bubbelvatten och alla i publiken fick en liten påse med allehanda godsaker, Riktigt gulligt!
Jag hade dock haft magvärk hela kvällen så ett litet kex var det som jag klarade av att njuta av, resten av påsen avnjöts under min bussresa till Stockholm, dagen efter.

Så väldigt mycket mingel blev det väll inte heller, då salen bara bestod av främlingar :)
Jag, Agneta och Maria slog oss ner på varsin stol och diskuterade glatt kvällen medan minglandet pågick i den stora salen.
En stund, efter det att Anders lämnat lokalen med raska steg, så beslöt även vi att det var dax att lämna Albert Hall och återvända till Göteborg.

 

Som jag sagt tidigare så var hela dagen toppen och dagen kunde inte avslutats på ett bättre sätt!

Av helena - 11 januari 2013 17:31

Äntligen fredag efter en lång vecka, men utan speciellt mycket fredagsmyset i lyan. Ett par ljus, några katter o en halvfärdig stjärna...

Av helena - 10 januari 2013 06:32

Känner mig mer död än levande :)
I går vaknade jag långt senare än jag borde gjort, men l dag han jag med en film innan klockan ringde.


Godmorgon!

Av helena - 9 januari 2013 20:13

Testar att blogga från mobilen. Funkar appen? Alltid lika spännande att se :-)


Tack Em för hjälpen! 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards