TALLUGGLAN

Alla inlägg under oktober 2011

Av helena - 27 oktober 2011 15:09

För stunden känns det som jag bor i en tomteverkstad.

På varje yta ligger påbörjade projekt, färdiga prylar och saker som kanske hinner bli färdiga julklappar. Det är stickningar, tavlor och högar med tyger...

Bara för skojsskull så lägger jag upp lite bilder på mitt färdiga pyssel :) 


"Klicka" på bilden för ändrad storlek. 


  



En äkta provsocka!!


För första gången någonsin så

har jag stickat en socka med häl.

Är faktiskt så nöjd med resultatet

att jag ska testa ett riktigt par i

större storlek än till "Skrållan"



Halsduk till liten


Denna modell minns jag från det mina

bröder var små. Man stoppar "fliken"

igenom "fickan" så den sitter fast...


Smart är den i allafall och även lätt att sticka!

  
 

Randiga vantar och halsduk.

Tummen till vantarna var ett projekt i sig :)

Såååå smått att sticka, men det blev bättre

än jag trodde.





 Ytteligare lite ränder blev det här!

Mössa, fingervantar och en "riktig" halsduk

i grått, rosa och härlig lila. 



   










Denna mössa och halsduk gjorde jag till chefens dotter och hon blev otroligt söt i dem. 
     



För er som letar efter mönstren som jag använt så hittar du dem på "Drops disign".  

En sida som för stunden är min favorit på nätet! MASSOR av roliga mönster i olika svårighetsgrader!! 

Av helena - 26 oktober 2011 17:12

För många år sedan fick jag för mig att fixa mormors sypall som vi haft stående hemma.

Mormor klädde om den på 70-talet i ett då anske snyggt och moderiktigt tyg, men i mina ögon var tyget var INTE nyggt. Jag skulle ha klätt om den redan under tiden på "Återbruk och service", men det blev liksom inte gjort...

Så efter X-antal år i en påse, strippad in på bara träplattan, så kom den då äntligen till "Möbeldoktorn" och jag fick nu experthjälp med att klä pallen på riktigt sätt.

I går blev den äntligen klar och jag är mer än nöjd med resultatet och jag har verkligen slitit lederna ur plats för att bli klar med den.


Det är alltså BARA dynan som jag gjort   :D 

   


Av helena - 26 oktober 2011 17:05

Funderade på varför mina jordgubbsplantor var så platta.

I dag fick jag förklaringen...

 

Av helena - 22 oktober 2011 15:42

 
Av helena - 22 oktober 2011 15:39

Seg är bara förnamnet!!

Har ingen lust eller inspiration för att skriva, därav en månad utan inlägg!  



 

Av helena - 9 oktober 2011 08:30

 

Av helena - 4 oktober 2011 18:45

 

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards