TALLUGGLAN

Alla inlägg under oktober 2012

Av helena - 19 oktober 2012 21:11

Finns det något annat att säga?  Äntligen är veckan över och även om den gått snabbt så har  den samtidigt gått långsamt :)  Jag har levt på smärtstillande, har en otrolig värk i axlar och rygg som tack och lov går över med alvedon. Vet inte vad smärtan kommer av, men inte blir den bättre av att böja sig efter papperskorgar under skrivbord :)  Det som är lite underligt är att  smärtan även dyker upp när jag promenerar. Men med smärtstillande så överlever jag :)  


Nu är det som sagt äntligen fredag och denna kväll avnjutes i soffan med en katt som älskar "salta pinnar"  och som den senaste timmen jagat gröna oliver över golvat :) Har jag en underlig katt eller är han helt normal??  :D  

Av helena - 17 oktober 2012 18:41

Att skriva i mörker samt med en kisse i knät är inte det lättaste.
I allafalla tur att jag inte kör "pekfingervalsen" utan hittar ganska bra på tangentbordet även utan att se det alltför tydligt :) 


Att ha huvudvärk är ett litet h-e och det har jag lidit av hela dagen samt hela veckan i vågor.
Även roliga saker och händelser blir tråkiga med dunkandet i huvudet. Irritationen ligger hela tiden och bubblar och jag bara går runt och väntar på att något "stort" kan hända, så jag får en möjlighet att explodera och släppa ut allt som puttrar.
Inte heller lätt att jobba på ett ställe där ljud och rörelser är en del av arbetsplatsen.
Försöker härda ut, le glatt mot kunden och hälsa väluppfostrat men frukosten hela veckan har bestått  av ett glas vatten och 2 alvedon...  Jag måste börja käka bättre :)  



Av helena - 14 oktober 2012 13:27



 

Det bästa med mina kissar är att de gillar närhet

och gärna ligger på mig när jag sitter i soffan.
Slagsmål om mitt knä förekommer  :)


Här ligger Boris och jag utslagna i soffan under en

av mina sjukdagar. 

Visst ser han ut att njuta, jag anar nästan leendet

hos katten :) 




Var med vänner för att kolla glasögon ner på

stan i somras och fastnade för dessa snygga  :)


Jag vet dock inte om jag skulle ha modet att

bära dessa dagligen, men de var kul att testa :D 








 

Är det en liten katt eller en mycket stor kruka??


Snarare en mycket nyfiken katt i en kruka :D 

Efter operationen har jag tappat hår som sjutton,

så tillslut blev det att klippa av det mesta av peruken.

För första gången sedan grundskolan har jag lugg och

när jag väl vant mig med håret i ögonen, är det

helt okej   :)


 

Av helena - 14 oktober 2012 13:09

Vaknade i morse och kände när jag sträckte på benet att det stramade i låret som attans. Är jag otränad eller otränad om en liten promenad på 40 minuter kan ge mig träningsvärk :) 

Inte för att jag varit lat och dragit mig för att gå på kvällarna utan min förkylning har inte gett mig något annat val än att stanna hemma och hosta lungorna ur mig. Minsta lilla ansträngning har fått hjärtat att spinna på i massor av hjärtslag, näsan att rinna som en kran och som sagt en hosta som kan väcka döda.

Men nu är jag tillbaka, nästan frisk så i går blev det en härlig promenad längst med Lommaren och en bit på elljusspåret.

 

Bra musik på hög volym i lurarna gjorde att jag hamnade i min egna lilla värld och tempot var ibland riktigt högt.
Molnen höll på att samlas på himlen, solen stod lågt och kylan hade ännu inte slagit till, men trots det mötte jag bara två personer längst med vägen.

När jag gick förbi det ödsliga badet blev det en paus på bryggan.
Tystnaden, stillheten och skönheten var så otrolig och mäktig att jag inte kunde låta bli att känna glädje över att bo på just denna plats.


     
Fan vad jag älskar naturen!!!  :) 

Av helena - 7 oktober 2012 20:28

Fullt upp och en envis förkylning har gjort att det funnits annat än bloggen den senaste tiden :) 


Jag hamnade på bröllopet på lördagen och hade ett par trevliga timmar i Hallstavik.

På fredagen närmare 23 på kvällen hade jag hittat lift till Hallsta och även hemresan löste sig genom ett oväntat möte med en vän från tonåren som även hon kände bruden. Mia min gamla bekantskap hade fotproblem så vi lämnade firandet tidigare. Men trots den tidiga avfärden var dagen spännande och kul :)  


Tyvärr så visade det sig att bruden hade en förkylning på G och lät under dagen som en hes kråka och även jag fick denna sjuka så hela veckan har jag varit sååå vidrigt dålig. Trots önskan att lämna jobbet och göra sängen sällskap, så har jag kämpat på med rinnande näsa, hosta och en hals som inte varit helt normal. Nu verkar dock förkyolningen ha vänt och jag mår lite bättre. Så i morgon blir det vattengympa och jobb :) 


 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards