TALLUGGLAN

Alla inlägg under november 2014

Av helena - 17 november 2014 20:09

Att följa Anders Ekborg på olika spelningar i Sverige har ju dels gjort att jag träffat spännande människor men även sett roliga platser och ställen jag aldrig besökt tidigare. Hoppas att mitt intresse håller i sig så jag får se fler ställen i framtiden och få fler härliga vänner. 


I går var jag i Arboga på en jubileumsspelning då blåsorkestern firar 20 år och Ekborg var inbjuden som gäst.Dagen var grå och ganska kall men trots det var det spännande att gå runt i Arboga på kullerstensgator och se gamla hus som nästan låg i ån. Jag och Maria hittade ett litet café (mer om det i nästa inlägg) där vi värmde oss med varm mat, innan vi knatade vidare till Medborgarhuset som var aningen större än det lilla som jag är van vid från Björkö. :) I nmedborgarhuset stötte vi samman med en ny bekantskap och även efter spelningen blev det tid att lära känna varandra mer än bara till namnet.

Att höra Anders göra  Sinatras "I´veI got you under my skin" och Körbergs "Stad i ljus", gav mig rysningar.

Speciellt Stad i ljus som är otroligt mäktig och stark är en fröjd att höra honom sjunga och jag hoppas att få uppleva den i en kyrka... Han kan sjunga allt och har en röst som passar allt i musikväg. Wow!  
Ett par bilder blev det och denna gång blev de inte suddiga men hjälp vad jag avskyr störande lampor! Men bilderna duger för mig :)               

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards