TALLUGGLAN

Alla inlägg under mars 2012

Av helena - 6 mars 2012 19:53

Förra veckan skrev jag på anställningspappret och från den 5 mars (igår) är jag en av de fasta anställda och genast ökar mina krav på mig själv :(

Även om jag inte har fler uppgifter som anställd, så börjar det köra ihop sig i skallen och jag börjar åter att glömma saker.

Vill helst skylla glömskan på min "höga" ålder, men varningsklockorna har börjat ringa i skallen, när saker jag sekunden innan hållt i handen plötsligt är borta... För att inte snacka om saker jag tror att jag hållit hårt i, i själva verket inte funnits i min närhet överhuvudtaget...


Låter det förvirrande?? Då behöver jag inte berätta om hur min hjärna känner sig! :)  

Men bara för att ta ett exempel: 


I morse lämnade jag lyan strax före 07.00 låste ytterdörren och Ilade iväg till jobbet med dörrnycklarna i handen. Jobbade hela dagen och stämplade ut kl 14. På vägen hem så upptäckte jag att mina nycklar inte låg i jackfickan, där jag alltid lägger dem. Med lätt panik så letade jag igenom hela jackan men inga nycklar fanns. Jag vände ut och in på väskan, men resultatet blev detsamma...  Antingen hade jag utan vetskap tappat dem någonstans eller så hade jag helt enkelt råkat förlägga dem på jobbet. Jag slapp gå tillbaka till jobbet och leta, då jag förvånande nog hittade min tidigare utlånade extranyckel i väskan...

Med extranyckeln i handen kom jag in i porten och gick uppför trappan till min dörr, satte nyckeln i dörren och upptäckte att dörren redan var upplåst. Och än värre är att min nyckelknippa låg på hallbordet innanför dörren!  


Hur galen är jag om jag plötsligt minns saker som inte hänt??





 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards