TALLUGGLAN

Alla inlägg under juni 2010

Av helena - 10 juni 2010 20:49

Sitter och kollar på "Ghost whisper" och käkar tårta...


Nu är arbetsträningen officiellt över och de nio månaderna över. Var nere i dag och tog en avskedsfika och fick en vacker ros,som minne. I kylen står resten av den tårta som blev över och det är den som jag för stunden sitter och knaprar på.


Såååå underbart god!!


Av helena - 9 juni 2010 15:48

onsdag!

Solen har försvunnit för stunden, men katten ligger ändå kvar på balkongen och snarkar. Själv ska jag ta en promenad upp till affären för att köpa de sista ingredienserna till köttfärssåsen. 

Det var evigheter sedan jag gjorde köttfärssås och kanske blir den lyckad denna gång :) 

Är inte bara allmänt seg i kolan i dag utan har även en näsa som rinner över. Kan kanske till stor del bero på att jag sov med balkongdörren öppen i natt :) 




Av helena - 8 juni 2010 12:13

  

Av helena - 7 juni 2010 14:44

Hade en stund över i går och fick en idé.


Efter lite pysslande så hade jag gjort detta konstverk som numera hänger på väggen    :)





Blev ganska bra, det  tycker i allafall jag!



Av helena - 7 juni 2010 14:37

Min träningskompis "L" har länge funderat på att göra en tatuering.

Jag inspirerades av hennes funderingar, plockade fram skissblocket och gjorde dessa förslag till henne.


Kanske kommer mina fjärilar snart att vandra runt på stan :)


  



  

Av helena - 7 juni 2010 13:55

Efter ett besök nere på stan som blandannat innehöll fika med en härlig tjeje så sitter jag nu åter i halvskugga på balkongen.

I dag är första gången som jag även fått sällskap av min kära "jumbojet" dvs datorn här ute. Trodde inte att sladden skulle räcka, men det gör den... jippie eller något :)


Att jag slipper sitta inne med datorn öppnar nya möjligheter :D




Av helena - 5 juni 2010 23:39

Det var ett tag sedan jag skrev och det beror inte på att inget händer, utan snarare på att min huvudvärk. Jag är snart inne på min andra vecka med en värkande salle och på måndag ska jag nata till läkaren för att kolla om det är annat än bara solen som ställer till problem med kålroten ovanför halsen.

Pratade med "Sis" häromdagen och fick flera trevliga nyheter. Saker som jag för stunden inte orkar skriva om utan väntar med berättandet tills i morgon :)



Känns som jag rusat runt hela dagen utan en enda chans att stanna upp och andas!

Först blev det gymmet för ett pass, sedan full fart hem för en snabb lunch och därefter ner till stan igen...

Hela Norrtälje är invaderad av vrålande tvåhjulingar med knuttar i sadeln och målet var att sitta på första parkett, stirra på motorcyklar och dricka cider. Men solen försvann och det började blåsa så istället för en dag i parken hamnade jag och "träningspolaren" i min grannport med en kyckling och lite potatissallad. Jag höll på att somna framför teven medan "C" funderade på att gå på fest i kväll...


När jag lämnade henne var förberedelserna i full gång och jag ville bara hem för att sova. Nu börjar klockan närma sig midnatt och jag är fortfarande vaken, medan min sofflånare ligger och snarkar i soffan.


Hela dagen har det varit full fart och jag har inte varit ensam en enda sekund.

I morgon är det söndag och jag vägrar att lämna lägenheten. Känner för en dag i stillhet, snacka skit med vännen och bara vara. Sitta på balkongen, klia katten bakom örat och bara njuta :)  

Av helena - 3 juni 2010 16:10

Det är närmare 30 grader ute på balkongen och den "hatade" värmen gör att jag orkar nada! Jag är en höst människa som älskar svalkan i luften, doften av värmeljus inomhus, åsksmällarna och lövens färgprakt...


Jag gillar inte sommaren! Visst, jag kan erkänna att även sommaren har sin tjusning, men HETTAN!!!  Solen som skvalar dygnet runt, lyan som trots öppna fönster inte har svalare än 25 grader inomhus. Omöjligheten att somna på kvällarna och en säng som aldrig är sval. Jag gillar inte sommaren!!!


jag känner mig lat! Värmen och en molnfri himmel har gjort att jag inte orkat ta ett steg i onödan. Hela dagen har jag legat på soffan med en bok och ett stort glas iskallt vatten på bordet. Svurit åt solen som gör att svetten rinner utan större ansträngning än en promenad till kylen, där mer vatten finns att hämta.


Det finns så mycket som jag borde göra, men som värmen fått mig att avstå ifrån...  Täcket till brorsans bebis kunde varit klart om jag fått tummen ur och ignorerade latheten, Även dynorna till bänken och stolarna borde varit något som jag gjort. Dessutom så har jag massa icke påbörjade projekt, som jag längtar efter att få starta... men värmen gör att jag fortsätter ligga som en överkörd snigel på soffan och flämta flämta efter svalka.


hela dagen har gått och det enda som jag avslutat under dagen är romanen som jag började läsa i morse.


Dax för maxen att göra lite nytta!  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards