TALLUGGLAN

Alla inlägg under juni 2010

Av helena - 1 juni 2010 10:45

  


Skriv om något OVIKTIGT




Hon behandlade mig som oviktig.

Det var som om hennes tid på något sätt var viktigare än min tid, som om jag hade all tid i världen medan hon inte ens hade tid att meddela att planerna ändrats…


Stilla satt jag i soffan och såg minuterna passera. Färdig att lämna lägenheten i samma sekund som hon ropade utanför.

Jag hade en tid att passa… VI hade en tid att passa och jag var tydligen den enda som ansåg den tiden viktig.

Det hade varit hennes idé och glatt hade jag hoppat på, när jag fick förfrågan om jag ville följa med.

Tillsammans hade vi sedan utvecklat grundidén och vi hade båda sett fram mot det…Det var i alla fall vad jag trodde.

Men nu satt jag ensam och tiden rann iväg.

En tid som jag kunnat göra annat med och sluppit kastat ut på väntan.

Tydligen var jag och min tid så pass oviktig att vi trots hennes anteckningar i både telefonen och almanackan ansågs kunna skippa för annat som dykt upp…


Besviken och ledsen reste jag mig och började ta av mig ytterkläderna.

Jag var inte ens arg på henne, bara besviken över min tro att hon var en av de vänner som inte svek eller sårade mig.

Men åter hade jag åkt på den vanliga blåsning och som alltid var det jag som sårad lämnades kvar vid dikets kant medan övriga glatt fortsatte gå vägen fram. 


  

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Skapa flashcards