TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

Mina funderingar leder nog inte till Nobelpriset i år heller :)

Av helena - 4 augusti 2008 17:11

Någon gång haft funderingar på hur den allvetande ”Skräphögen” i serien Fragglarna känner sig?

Troligen är det bara jag som lever mitt liv med att fundera på sådana icke viktiga frågor, men någon måste göra det också  :)

När Nobelpristagare funderar över hur stoppa miljöförstöringar, bevara världsfreden och föda världens fattigaste… så funderar jag på hur det känns att leva som ”Skräphögen”, om smurfarna finns i verkligheten och varför jag inte i detta liv kunde ha fötts som en av gitarristen Slashs gitarrer…  

Jag har en ganska stor känsla av att jag troligen inte kommer att vinna Nobelpriset i år heller (Hmmm…)

Anledningen till funderingarna på skräphögen är att jag hamnade i en bärbuske i dag och när vinbären var slut och jag kravlade ut ur svart vinbärs busken, hade jag kvistar, löv och blad hela skallen full. Dessutom upptäckte jag en svartvinbärssnigel i byxfickan när jag skulle ta fram cykelnyckeln och hur den slemmiga saken kommit dit har jag inte den blekaste om…

Det troligaste är att den ”gick” själv, för jag kan garantera att min moster är oskyldig till hysset  (Hihihihi)     

Jag lyckades i alla fall få ihop 1,5 kilo svarta vinbär, innan regnet blev så kraftigt att det inte längre gick att ignorera dropparna och vi tvingades överge buskaget och vandra hemåt.

När jag skulle lämna moster oroade hon sig för att jag skulle tvingas cykla i regnet och erbjöd mig en svart sopsäck.  När jag inte svarade utan enbart såg ut som ett frågetecken, så menade hon att jag kunde klippa hål för huvudet och armarna, så att jag på det sättet skulle få en skyddande sopsäcksklänning. Jag skrattade något otroligt eftersom mina egna fantasibilder skilde sig ganska rejält från mosters när hon föreslog en svartsopsäck.

Jag såg följande framför mig :

Jag på sadeln på min cykel, helt klädd i en svartsopsäck med hål klippta i ögontrakten (så jag kunde se något). Det enda som skulle synas var mina svarta gympaskor.

Kanske ni inte har samma fantasi som jag och kan inte se bilden lika klart framför er… Men om jag säger…  

Tänk er en enorm kolsvart kondom på en vit/lila bockstyrecykel… då har ni ungefär den bild jag fick när moster föreslog att jag skulle ta på mig en svart sopsäck.  :)

Då jag känner att min körstil orsakar  tillräckliga bekymmer i trafiken så tackade jag nej till säcken och tog mig hem utan att träffas av en enda droppe regn, men min koncentration var inte den bästa då jag med jämna mellanrum fick upp bilden av den enorma kondomen som for längst med gatorna…

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards