TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Ursäckta, men känner inte vi varandra??

Av helena - 6 augusti 2008 21:52

Insåg i dag att jag är i den ålderna att om jag önskar återfinna de vänner jag hade på gymnasiet, så är det bara att sätta sig i en lekpark så ploppar de upp som svampar med en hel kö av ungar i släptåg.

Var på äventyrslandet i dag med Elias, som hade super kul. Ungen var aldeles svettig när vi lämnade stället.

Hur som helst så satt jag mitt på en matta, när jag insåg att tjejen/kvinnan bredvid mig var bekant på något sätt. efter att ha gjort bort mig tillräckligt ofta genom att börja prata med människor som jag trott att jag känt men som det efter ett tag visat sig vara totala främlingar, sitter jag numera och funderar ett tag i försök att klura ut vem människan är, innan jag hoppar fram och börjar prata.


Minns en gång när jag var inne på apoteket och in kommer någon som ser ut som en hemlös uteliggare...  jag hälsade inte för att det var något bekant över honom, utan mera för att vara snäll och hur många gånger tittar man inte ner i marken ellerser rätt igenom de hemlösa som man träffar?? Så jag ville vara trevlig och hälsade därför och till min förvåning så hälsade mannen tillbaka. Min förvåning blev ännu större när jag en stund senare på bussen öppnade en av skvallertidningarna jag köpt och "uteliggaren" dyker upp i tidningen... Det var ingen hemlös stackare som jag stött på utan en av sveriges mest kända skådespelare.

   

Så för att inte göra bort mig i dag så gick jag mentalt igenom vem i min bekantskapskrets som människan bredvid mig på golvet var.  

Jag kom tillslut på att det var Eva från min gymnasieklass. Jag har inte sett henne sedan vi var 17 eller 18 år... Det är en massa år sedan och hon har inte ens förändrats.


Här har jag smygit runt i lyan den senaste timmen, efterom Elias sover och jag är rädd att väcka honom.

ingen tekokare, ingen tv och inte en enda tänd lampa. sitter här och knappar på knappar i mörkret.

Messade med Lisa som berättade att Elias sover hårt och att hon brukar dammsuga när han somnat...  En timme i mitt liv bortkastad för att jag inte viste att han kan sova sig igenom en jordbävning. Det blir dock ingen dammsugning för mig, men jag ska kolla klart på "Ace Age 2", dricka en varm kopp kaffe och fira dagen med en äppelmunk.  "En varm kopp kaffe" eller heter det "en kopp varmt kaffe"???  Hmmm

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards