TALLUGGLAN

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

bara bra.

Av helena - 31 mars 2010 15:22

Snart påsk och även tillfälle för mig att försöka bli av med den jädrans hostan som jag drabbats av. Värst är det på nätterna då jag hostar så jag väcker mig själv...  Vaknar varenda timme på natten och även om jag lyckas somna om så  kommer jag aldrig ner i den riktigt djupa sömnen vilket betyder att ja inte lyckas ta mig upp i tid på mornarna.

Jag kämpar verkligen med att ta mig ur sängen, men fast jag har tre galna klockor som för oväsen i gryningen så lyckas jag på något sätt ignorera dessa eller kanske är i sån djup sömn att inget kan tränga igenom sömnen. 

I dag var det hursomhelst sista dagen på "lilla påskvandringen" och firandet kan nu för min egen del ta sin början.

Ledig ett par dagar och bara tvättider att passa. Super härligt!

under ca en vecka kan jag ligga i soffan, stirra på teve och kela med en spinnande katt..


Afron igår var härligt att gå på. Det blir bättre och lättare för varje gång.

Även träningskompisen var med och jag lyckades även dra med min nya granne/gamla kompis "A", som överlevde hela passet :)


Vad händer i övrigt? Inte mycket att skryta med och inget speciellt nya händelser heller. Livet knatar på i långsam takt. Snön smällter så sakta och jag kommer snart ut på min balkong igen så funderingarna på "inredning" håller min hjärna igång. även funderandet på hur tusan jag ska få upp kattnät på balkongen som saknar tak och därför även möjlighet att fästa kattnätet...

Men jag har vissa planer och ett par ideér så om bror dyker upp i Norrtan, ska jag höra med honom om mina ideér är genomförbar, men fram till dess så trivs de bra på papper.


Mitt kära bibliotek som jag pågrund av datorerna älskar överdrivet mycket för stunden, kommer att renoveras och därför hållas stängt under en tid.

Undrar om jag kommer att överleva helt utan dator?

Jag hoppas verkligen att bror snart anser sig klar med "dumbo" så jag får hem datorn snart och kan sitta hemma och skriva. men om jag ber snällt så kanske jag kan låna nätet hos någon kompis och även om jag inte kan skriva blogg så kanske jag i allafall kan få betala räkningarna.


Dags att försvinna hemåt. även om det inte finns något inbokat på schemat, så väntar disken på mig och troligen även den evigt hungriga katten :)  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av helena - Torsdag 25 april 10:16

Vaknar till tystnad och genom de blå kraftiga gardinerna anas solen. En duvas kuttrande letar sig in genom det öppna fönstret och en bit bort hörs en bil starta. När vi flög in över Skottland såg det från luften ut att vara väldigt grönt och vara...

Av helena - Tisdag 23 april 21:57


Är läget under kontroll? Inte det minsta, men snart "smäller" det :-) Känns så otroligt dubbelt just nu i känslor. Jag ser fram mot resan, men mår dåligt för att jag ska på semester när jag egentligen borde vara hemma och sörja. Jag behöver ...

Av helena - Fredag 19 april 18:44


Med 2 arbetsdagar kvar innan lite välbehövlig semester börjar jag nu packa väskan och städa lyan... Eller inte :-) Fredag och för stunden tvättstugan och medan maskinen snurrar så stickar jag vidare på min "Alasuq tunn" med en maska i taget och hö...

Av helena - Onsdag 17 april 12:03

Det finns människor som går genom livet som mattor. Trampas på, utnyttjade, skitsnackade och som bara böjer nacken som om de ber om ursäkt för sin existens... Jag är tyvärr en av dessa människor. Jag vill bli gillad, uppskattad, älskad och har ...

Av helena - Torsdag 28 mars 19:41


Träffade min läkare i dag och fick sömntabletter, för nätterna har varit långa, mörka och väldigt vakna de senaste dagarna. Sjukanmälan gjordes redan när beskedet kom och jag får se efter helgen hur måendet är, men jag har en sjukskrivning som ligger...

 

 

 

KATEGORIER

SENASTE INLÄGGEN

Senaste kommentarerna


 

Instagram

Tidigare inlägg

      

 

Vem är jag?

Länken nedan leder till den LÅNGA presentationen...

Ovido - Quiz & Flashcards